Strona 1 z 2

Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 30 gru 2013, 20:18
autor: generaladdo
Pytanie jak w temacie, mam motocykl kilka dni i już niestety silnik jest zalany. I w związku z tym pytanie, tak na przyszłość, co robić, żeby ta sytuacja się nie powtarzała? Słyszałem że zaworki iglicowa najczęściej sprawiają problemy po długim postoju bez odpalania, że trzeba rozbierać gaźniki i czyścić je papierem ściernym. Czy to prawda?

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 30 gru 2013, 21:04
autor: keteiz1
,,czyścić papierem ściernym" :omg:
Zaworki iglicowe po jakim czasie się rozszczelniają i dlatego ciekną na postoju zalewając w następstwie silnik. W czasie jazdy też ciekną ale silnik to połknie.
Wymieniamy zaworki na te już zmodyfikowanym grotem, pamiętając o tym by obniżyć tulejki (gniazda) do wymiaru nominalnego, bo er5 są nie wymienialne. I na ponad 30tyś km. mamy temat z głowy.

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 30 gru 2013, 21:10
autor: generaladdo
Ok, a rozwiniesz temat troszkę bardziej? Zważ na to, że mam motocykl od kilku dni i pewne rzeczy są dla mnie nowe :)

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 30 gru 2013, 22:54
autor: DeFi
Problemu nie da się wyeliminować na stałe. Związane jest to niestety z konstrukcją motocykla. Gaźniki w ER-5 nie są zamontowane prostopadle do podłoża, lecz w lekkim pochyleniu. Powoduje to pewną reakcję łańcuchową prowadzącą do zawieszania się zaworków iglicowych po pewnym czasie.

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 31 gru 2013, 02:17
autor: bet1988
podłączę się. piszesz, po pewnym czasie. jak to rozumieć ? po pewnym czasie użytkowania motocykla, przebiegu itp, CZY po pewnym czasie nie odpalania moto, łapiącego pyłki kurzu w garażu ? gently please :mrgreen:

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 31 gru 2013, 03:49
autor: DeFi
Chodzi o czas użytkowania. Zaworki powinny pracować grawitacyjnie zamykając dopływ paliwa gdy nie trzeba. W ERce działają pod minimalnym kątem. Czasu bezawaryjnej pracy nie da się oszacować.

Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRa :twisted: pomogło (śmiałem się że to jedyny sportowy akcent w moim motocyklu :lol: )

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 31 gru 2013, 10:58
autor: amodos
A może kolego masz kranik przypadkowo ustawiony w pozycję PRI a nie ON i przez to jest zalewany??

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 31 gru 2013, 13:29
autor: generaladdo
Nie, kranik na pewno na ON. Poza tym jakby kranik był źle ustawiony to silnik zalewałby się chyba nawet podczas postoju, tj kiedy stoi w garażu.

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 31 gru 2013, 13:52
autor: bober15
DeFi pisze: Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRa :twisted: pomogło (śmiałem się że to jedyny sportowy akcent w moim motocyklu :lol: )
Te zaworki od GSXRa pasują beż żadnych przeróbek?? od jakiego rocznika wstawiałeś? Problem z zawieszanie wyeliminowany na dobre?

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

: 31 gru 2013, 16:01
autor: DeFi
Zaworki wymieniał mi mechanik, ale sądzę że bez żadnych przeróbek weszły. Czy wyeliminowane to musisz pytać aktualnego właściciela macr0s'a:)