Paliwo w oleju
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lip 2013, 18:39
- Miejscowość: Gliwice
- Garnek: Shark S900c
Paliwo w oleju
Witam,
Otóż mam problem, który może i był wałkowany już na tym i innych forach niejednokrotnie jednakże mój przypadek jest nieco inny. Otóż po kilku dniach używania motocykla, pewnego dnia zauważyłem, że zaczął potwornie dymić, czuć było paliwo z baku ubywało w zastraszającym tempie. Jak się kawałek przejechałem wypaliło to co zalegało w cylindrach i dym ustąpił. Motor nie szarpał, zbierał się żwawo i nie było jakiś innych niepokojących objawów. W tym miejscu nadmienię, że również z przelewu po otwarciu wypłynęło trochę paliwa (50ml). Jak już zauważyłem, że przybywa oleju (kilka kilometrów pewnie tak ujechałem) i wyczułem w oleju paliwo przystąpiłem do diagnostyki. Wylałem cały olej już z tydzień temu a mimo wszystko codziennie po okręceniu korka spustowego wypływa z silnika jakieś 50ml. Nowego oleju nie wlewam póki nie naprawię usterki. Problem jest o tyle dziwny, że kranik nie puszcza ani kropelki co przetestowałem przez okres jednej doby. Poziom paliwa w komorach pływakowych minimalnie poniżej krawędzi. Teraz już nie wiem czy po tych zabiegach czyszczenia kranika, pukania w komory pływakowe problem jest rozwiązany bo od 2 dni nadal znajduje paliwo w misce olejowej. Może jestem przewrażliwiony i resztki z cylindrów pływają nadal ? Ciężko to określić definitywnie bo przy próbie komór kranik dałem na PRI i znowu mogło trochę przelać o ile zaworki nie trzymają. Moje pytanie brzmi czy jest inna możliwość aby paliwo przedostało się do silnika. Jest jeszcze jeden wężyk z bańką (zielona chyba) pomiędzy silnikiem a gaźnikiem/bakiem i nie wiem do czego służy. Nie chce też rozbierać motocykla na części pierwsze bez wiedzy gdzie zajrzeć. Motor stoi a sezon ucieka
Otóż mam problem, który może i był wałkowany już na tym i innych forach niejednokrotnie jednakże mój przypadek jest nieco inny. Otóż po kilku dniach używania motocykla, pewnego dnia zauważyłem, że zaczął potwornie dymić, czuć było paliwo z baku ubywało w zastraszającym tempie. Jak się kawałek przejechałem wypaliło to co zalegało w cylindrach i dym ustąpił. Motor nie szarpał, zbierał się żwawo i nie było jakiś innych niepokojących objawów. W tym miejscu nadmienię, że również z przelewu po otwarciu wypłynęło trochę paliwa (50ml). Jak już zauważyłem, że przybywa oleju (kilka kilometrów pewnie tak ujechałem) i wyczułem w oleju paliwo przystąpiłem do diagnostyki. Wylałem cały olej już z tydzień temu a mimo wszystko codziennie po okręceniu korka spustowego wypływa z silnika jakieś 50ml. Nowego oleju nie wlewam póki nie naprawię usterki. Problem jest o tyle dziwny, że kranik nie puszcza ani kropelki co przetestowałem przez okres jednej doby. Poziom paliwa w komorach pływakowych minimalnie poniżej krawędzi. Teraz już nie wiem czy po tych zabiegach czyszczenia kranika, pukania w komory pływakowe problem jest rozwiązany bo od 2 dni nadal znajduje paliwo w misce olejowej. Może jestem przewrażliwiony i resztki z cylindrów pływają nadal ? Ciężko to określić definitywnie bo przy próbie komór kranik dałem na PRI i znowu mogło trochę przelać o ile zaworki nie trzymają. Moje pytanie brzmi czy jest inna możliwość aby paliwo przedostało się do silnika. Jest jeszcze jeden wężyk z bańką (zielona chyba) pomiędzy silnikiem a gaźnikiem/bakiem i nie wiem do czego służy. Nie chce też rozbierać motocykla na części pierwsze bez wiedzy gdzie zajrzeć. Motor stoi a sezon ucieka
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Paliwo w oleju
Co do głównego problemu to nie bardzo pomogę, chciałem tylko powiedzieć Ci, że "wężyk z bańką", a konkretnie bańka to filtr cieczy chłodzącej, który warto przy każdej wymianie płynu wyczyścić.
- technik77
- Klubowicz
- Posty: 212
- Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: czasami Żona
- Garnek: Acerbis Active
- Motocykl: DR 800, AJP PR5
Re: Paliwo w oleju
Bak - wężyk - kranik - wężyk - gaźniki - komory cylindrów - miska olejowa
To jest jedyna droga
Całkiem sporo paliwa może dostać sie przez gaźniki do airboxa (mi przez niesprawny zaworek iglicowy filtr powietrza się rozkleił w jedna noc- tyle paliwa tam wleciało)
Niestety wszystko wskazuje na zaworki iglicowe - większość z Nas to przerabiała - warto wymienić
To jest jedyna droga
Całkiem sporo paliwa może dostać sie przez gaźniki do airboxa (mi przez niesprawny zaworek iglicowy filtr powietrza się rozkleił w jedna noc- tyle paliwa tam wleciało)
Niestety wszystko wskazuje na zaworki iglicowe - większość z Nas to przerabiała - warto wymienić
nie nerwowo
- gerapa
- Rowerzysta
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 paź 2013, 08:04
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Warszawa
- Telefon: 504864857
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju
Witam ma ktoś może manuala jak wymienić zaworki iglicowe, bo jakoś nie mogę znaleźć??
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Paliwo w oleju
http://www.ex-500.com/wiki/index.php?ti ... aintenance tutaj możesz poczytać ogólnie(dokładnie te same gaźniki co er5), raczej ciężko napisać o tym manual bo to prosta czynność
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- gerapa
- Rowerzysta
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 paź 2013, 08:04
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Warszawa
- Telefon: 504864857
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju
Dzięki wielkie, ale i tak dla takiego laika jak ja nie jest to za proste
- bober15
- Motocyklista
- Posty: 167
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Giżycko
- Plecak: zależy jak leży :)
- Garnek: Nitro n766-vx
- Telefon: 790591087
Re: Paliwo w oleju
Ostatecznie mogło nalać tyle, paliwa do filtra powietrza, że odmą dostało się do oleju.
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju
U mnie to samo tydzień temu jeździłem a dziś w garażu plama pod motorem.
W silniku paliwo , uszczelki od deklów puściły . Spuściłem wszystko , te zaworki iglicowe co piszecie to są w gaźnikach dobrze rozumie ?
W silniku paliwo , uszczelki od deklów puściły . Spuściłem wszystko , te zaworki iglicowe co piszecie to są w gaźnikach dobrze rozumie ?
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Paliwo w oleju
Tak, dodatkowo membrana w kraniku do wymiany.gorbek pisze:U mnie to samo tydzień temu jeździłem a dziś w garażu plama pod motorem.
W silniku paliwo , uszczelki od deklów puściły . Spuściłem wszystko , te zaworki iglicowe co piszecie to są w gaźnikach dobrze rozumie ?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Paliwo w oleju
Membranę wymieniłem rok temu bo cały kranik się pocił hmm dziwne Ale jak by kranik nie puszczał to nie mogło by go zalać paliwem.