Strona 1 z 3

Paliwo w oleju

: 23 lip 2013, 15:44
autor: Djuke
Witam,

Otóż mam problem, który może i był wałkowany już na tym i innych forach niejednokrotnie jednakże mój przypadek jest nieco inny. Otóż po kilku dniach używania motocykla, pewnego dnia zauważyłem, że zaczął potwornie dymić, czuć było paliwo z baku ubywało w zastraszającym tempie. Jak się kawałek przejechałem wypaliło to co zalegało w cylindrach i dym ustąpił. Motor nie szarpał, zbierał się żwawo i nie było jakiś innych niepokojących objawów. W tym miejscu nadmienię, że również z przelewu po otwarciu wypłynęło trochę paliwa (50ml). Jak już zauważyłem, że przybywa oleju (kilka kilometrów pewnie tak ujechałem) i wyczułem w oleju paliwo przystąpiłem do diagnostyki. Wylałem cały olej już z tydzień temu a mimo wszystko codziennie po okręceniu korka spustowego wypływa z silnika jakieś 50ml. Nowego oleju nie wlewam póki nie naprawię usterki. Problem jest o tyle dziwny, że kranik nie puszcza ani kropelki co przetestowałem przez okres jednej doby. Poziom paliwa w komorach pływakowych minimalnie poniżej krawędzi. Teraz już nie wiem czy po tych zabiegach czyszczenia kranika, pukania w komory pływakowe problem jest rozwiązany bo od 2 dni nadal znajduje paliwo w misce olejowej. Może jestem przewrażliwiony i resztki z cylindrów pływają nadal ? Ciężko to określić definitywnie bo przy próbie komór kranik dałem na PRI i znowu mogło trochę przelać o ile zaworki nie trzymają. Moje pytanie brzmi czy jest inna możliwość aby paliwo przedostało się do silnika. Jest jeszcze jeden wężyk z bańką (zielona chyba) pomiędzy silnikiem a gaźnikiem/bakiem i nie wiem do czego służy. Nie chce też rozbierać motocykla na części pierwsze bez wiedzy gdzie zajrzeć. Motor stoi a sezon ucieka :(

Re: Paliwo w oleju

: 23 lip 2013, 19:09
autor: piter3105
Co do głównego problemu to nie bardzo pomogę, chciałem tylko powiedzieć Ci, że "wężyk z bańką", a konkretnie bańka to filtr cieczy chłodzącej, który warto przy każdej wymianie płynu wyczyścić.

Re: Paliwo w oleju

: 23 lip 2013, 20:05
autor: technik77
Bak - wężyk - kranik - wężyk - gaźniki - komory cylindrów - miska olejowa
To jest jedyna droga
Całkiem sporo paliwa może dostać sie przez gaźniki do airboxa (mi przez niesprawny zaworek iglicowy filtr powietrza się rozkleił w jedna noc- tyle paliwa tam wleciało)
Niestety wszystko wskazuje na zaworki iglicowe - większość z Nas to przerabiała - warto wymienić

Re: Paliwo w oleju

: 01 lis 2013, 22:38
autor: gerapa
Witam ma ktoś może manuala jak wymienić zaworki iglicowe, bo jakoś nie mogę znaleźć??

Re: Paliwo w oleju

: 01 lis 2013, 22:52
autor: Corr
http://www.ex-500.com/wiki/index.php?ti ... aintenance tutaj możesz poczytać ogólnie(dokładnie te same gaźniki co er5), raczej ciężko napisać o tym manual bo to prosta czynność ;)

Re: Paliwo w oleju

: 02 lis 2013, 18:09
autor: gerapa
Dzięki wielkie, ale i tak dla takiego laika jak ja nie jest to za proste ;-)

Re: Paliwo w oleju

: 02 lis 2013, 23:56
autor: bober15
Ostatecznie mogło nalać tyle, paliwa do filtra powietrza, że odmą dostało się do oleju.

Re: Paliwo w oleju

: 09 wrz 2016, 15:23
autor: gorbek
U mnie to samo tydzień temu jeździłem a dziś w garażu plama pod motorem.
W silniku paliwo , uszczelki od deklów puściły . Spuściłem wszystko , te zaworki iglicowe co piszecie to są w gaźnikach dobrze rozumie ?

Re: Paliwo w oleju

: 10 wrz 2016, 00:06
autor: Kanc1erz
gorbek pisze:U mnie to samo tydzień temu jeździłem a dziś w garażu plama pod motorem.
W silniku paliwo , uszczelki od deklów puściły . Spuściłem wszystko , te zaworki iglicowe co piszecie to są w gaźnikach dobrze rozumie ?
Tak, dodatkowo membrana w kraniku do wymiany.

Re: Paliwo w oleju

: 10 wrz 2016, 01:01
autor: gorbek
Membranę wymieniłem rok temu bo cały kranik się pocił hmm dziwne :? Ale jak by kranik nie puszczał to nie mogło by go zalać paliwem.