Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

matiER5
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 15 kwie 2013, 15:07
Miejscowość: Radom

Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

Post autor: matiER5 »

Witam.
Stałem się niedawno posiadaczem pierwszego poważnego motocykla - oczywiście Kawasaki ER5.
Chciałbym poprawić w nim kilka rzeczy:

1. Jakie powinny być obroty na 'luzie' jak moto już jest rozgrzane? U mnie są rzędu 2000 i wydaje mi się to trochę za dużo
2. Jak zabrać się za wymianę tarcz zegarów? Poprzedni właściciel zmienił na jakieś 'tuningowe' ze swoją ksywką, trochę mi się nie podobają a dostałem też oryginalne także chciałbym zmienić. Co po kolei i jak odkręcić? A i przy okazji wymieniłbym żarówkę od podświetlenia bo jedna nie działa :/

Chyba to będzie na tyle, jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Z góry dzięki za pomoc.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

Post autor: DeFi »

Obroty biegu jałowego to 1200 +-100
Obroty możesz wyregulować pokrętłem z lewej strony koło gaźników.
Obrazek
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Wieloryb26
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 04 lut 2015, 17:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

Post autor: Wieloryb26 »

Podłączam się pod temat bo nie znalazłem nigdzie informacji, jak wymienić tarcze zegarów? Przy okazji naprawy podświetlenia, zamierzam je na białe wymienić.
Nie chcę czegoś skopać, więc będę wdzięczny za uwagi na co uważać, czego nie robić, itp.

LWG. ;)
Awatar użytkownika
Remilo7
Motorowerzysta
Posty: 85
Rejestracja: 14 kwie 2015, 22:45
Imię: Paweł
Miejscowość: Opole
Garnek: HJC FG-17

Re: Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

Post autor: Remilo7 »

Ostatnio wymieniałem żarówki od podświetlenia i trochę się zapędziłem, więc całe zegary prawie rozebrałem. Nie wiem czy wszystko pamiętam, ale opiszę tak mniej więcej:
1. Odkręcacie dwie śruby, które są z tyłu w kubkach zegarów i jedną po środku. Wtedy można już ściągnąć tą chromowaną część obudowy i do żarówek macie dostęp.
2. Trzeba poszukać mniejszych śrubek w tym białym mocowaniu, które się następnie ukaże i po ich odkręceniu można ściągnąć chromowane ramki liczników od przodu. Trzeba jeszcze tylko wcześniej okręcić pokrętło do zerowania licznika. W jego środku jest mała śrubka, trzeba tam wsadzić śrubokręt i odkręcić.
3. Dalej wydaje mi się, że zostaje już niewiele do zrobienia, myślę, że na logikę sobie poradzicie ;) Wydaje mi się, że w tej białej części były jeszcze jakieś większe śruby, jednocześnie mocujące całe zegary do motocykla i po ich odkręceniu można je było "otworzyć", ale pewny nie jestem.
"Zawodowcy są przewidywalni, strzeż się amatorów"

Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5
ODPOWIEDZ