Strona 146 z 153

Re: Pytania wszelkie

: 21 cze 2016, 14:16
autor: korzen
Część , to bardziej prośbą jak pytanie.

Potrzebuje pomocy kolegi dysponującego multimetrem i trzema minutami wolnego czasu.

Potrzebuje:
- zmierzyc rezystancje miedzy fazami na kostce od alternatora w sprzęcie nie majacym problemu z lądowaniem.
- sprawdzić napięcie na wolnych obrotach na kostce odłączonej od regulatora napięcia i na podłączonej ( pod obciazeniem )
Chodzi mi tylko o napięcie na trzech fazach bez obciązenia i z obciązeniem.

Pozdrawiam

Re: Pytania wszelkie

: 21 cze 2016, 14:26
autor: apogee
Siemka,
tutaj masz coś co może Cię naprowadziś. A jak nie to zajrzyj do serwisówki. Tam jest wszystko ładnie opisane.

http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=10&t=3891

maniek

Re: Pytania wszelkie

: 22 cze 2016, 09:28
autor: korzen
Cześć i dzięki za zainteresowanie Maniek

PS widzę, że kolega po sąsiedzku =) Tylko , że ja na wygnaniu do września.

Service manual to pierwsze co oglądam gdy mam problem z moto. Poprosiłem o przysługę, ponieważ kupiliśmy tu tez dla żony ER5 po dobrej cenie w pięknym stanie ale jak sie okazało miała/ma problemy z ładowaniem.
Mam tu też drugiego szrota na części. Sprawdziłem opór miedzy fazami i wyszło 1,6Ohm miedzy wszystkimi 3 fazami. Przebicia do masy nie ma. Prąd jaki daje na wolnych obrotach to ok 30V ale po podpięciu kostki spada do ok 12,8 na każdej fazie. Ten egzemplarz na części pokazuje 1.8Ohm a serwisówka podaje zupełnie inne wartości. wydało mi się dziwne, żeby obydwa motory miały w ten sam sposób uszkodzony alternator.
Dlatego też moja prośba do Was.
Wymieniłem już regulator napięcia bo był uszkodzony tylko zastanawia mnie ten alternator. Jeśli możliwe to proszę zmierzyć to o co prosiłem dla diagnozy .

Pozdrawiam
Krzysiek

Re: Pytania wszelkie

: 22 cze 2016, 17:11
autor: Rafał
TEż byłem u siebie oporem wiekszym zdziwiony, ale te multimetry pokazuja opór łącznie z tym od kabla multimetru :P więc traczej jest ok

-- 22 Cze 2016, 16:11 --

Napiecia:
Kluczyk wyjety- 13V
Kluczyk przekrecony- 12.75V
Moment odpalania - spada do 11.8V ale dosłownie na 1/10s i zaraz rośnie
Obroty jałowe ~14.5V
Pod obciążeniem ~14.8V
Po dodaniu gazu do 4k ~ 14.6V

Na wyjściu alternatora przy 4k obrotów we wszystkich konfiguracjach jest równo 60V, jedynie co odbiega od książki to ohmy bo pokazuje 1.3 zamiast 0.6.

Tak jest u mnie.

Re: Pytania wszelkie

: 23 cze 2016, 09:08
autor: apogee
I tak powinno być jak pisze Rafał.
A co do elektrowni to na jałowym około 30v ~ ( napięcie a nie prąd) a przy około 4-5k coś koło 60v.
Miałem podobne objawy u siebie. Napięcie ładowania niewiele ponad 12v. Jak jeździłem bez świateł albo na pozycji to ładował a jak na światłach dupa.

Zakupiłem sobie regulator z tej strony i latam już 3 rok.

http://www.oferta.wmmotor.pl/oferta/tow ... a=MCwyMjc=


maniek

Re: Pytania wszelkie

: 23 cze 2016, 11:10
autor: korzen
Rafał pisze:TEż byłem u siebie oporem wiekszym zdziwiony, ale te multimetry pokazuja opór łącznie z tym od kabla multimetru :P więc traczej jest ok

-- 22 Cze 2016, 16:11 --

Napiecia:
Kluczyk wyjety- 13V
Kluczyk przekrecony- 12.75V
Moment odpalania - spada do 11.8V ale dosłownie na 1/10s i zaraz rośnie
Obroty jałowe ~14.5V
Pod obciążeniem ~14.8V
Po dodaniu gazu do 4k ~ 14.6V

Na wyjściu alternatora przy 4k obrotów we wszystkich konfiguracjach jest równo 60V, jedynie co odbiega od książki to ohmy bo pokazuje 1.3 zamiast 0.6.

Tak jest u mnie.
Wielkie dzięki !

A czy na wyjściu alternatora sprawdzales może prąd z podlaczona wtyczka czy bez? Bo u mnie po podpieciu wtyczki wszystkie wartości spadają tak samo na każdej z faz.

Obroty biegu jałowego:
-wtyczka wypieta ~30 V każda faza
-z wtyczka ~ 12.8V każda faza
I tak powinno być jak pisze Rafał.
A co do elektrowni to na jałowym około 30v ~ ( napięcie a nie prąd) a przy około 4-5k coś koło 60v.
Miałem podobne objawy u siebie. Napięcie ładowania niewiele ponad 12v. Jak jeździłem bez świateł albo na pozycji to ładował a jak na światłach dupa.

Zakupiłem sobie regulator z tej strony i latam już 3 rok.

http://www.oferta.wmmotor.pl/oferta/tow ... a=MCwyMjc=


maniek
Prąd ładowania teraz pokazuje mi odpowiedni po wymianie regulatora. Zastanawiał mnie ten spadek po podpieciu kostki do alternatora czy jest to normalne czy już sie elektrownia kończy.

Re: Pytania wszelkie

: 23 cze 2016, 15:54
autor: apogee
Przy jakich obrotach nasz takie napięcie?
Nie pamiętam dokladnie ale międzyfazowo bez wpiętego regulatora miałem coś koło 70V. Po wpięciu regulatora na elektrowni okolo 17V. Na akumulatorze 14 z hakiem. Wszystko przy mniej więcej 5k obrotów. Tyle, że mam inne moto. Dzialanie alternatorów jest takie same mogą co najwyżej być inne wartości. Zajrzyj do serwisowki czy jest podany sposób pomierzenia regulatora od strony pierwotnej.

Maniek

Re: Pytania wszelkie

: 23 cze 2016, 18:13
autor: korzen
apogee pisze:Przy jakich obrotach nasz takie napięcie?
Nie pamiętam dokladnie ale międzyfazowo bez wpiętego regulatora miałem coś koło 70V. Po wpięciu regulatora na elektrowni okolo 17V. Na akumulatorze 14 z hakiem. Wszystko przy mniej więcej 5k obrotów. Tyle, że mam inne moto. Dzialanie alternatorów jest takie same mogą co najwyżej być inne wartości. Zajrzyj do serwisowki czy jest podany sposób pomierzenia regulatora od strony pierwotnej.

Maniek

Takie napięcie mam na wolnych obrotach jakieś 1050 RPM mniej więcej. ale skoro u Ciebie spada z 70V do 17V po podpięciu regulatora to powinno być ok.

dzięki za pomoc

Re: Pytania wszelkie

: 24 cze 2016, 09:54
autor: Rafał
U siebie nie sprawdzałem po podpięciu to już nie powiem :P

Re: Pytania wszelkie

: 01 lip 2016, 16:35
autor: Mała20
odma.jpg
Hej.
Mam pytanie odnośnie Odmy. Patrzylam pod bak i z tego co mi sie wydaje powinien (a moze nie???) isc od odmy maly gumowy wężyk.
1. Jaka jest jego funkcja?
2.Co moze sie stac gdy jest odlaczony?

Z gory dzieki za odpowiedz :)


No to moze jeszcze inaczej :D pytam bo np. Tu juz jest ten maly przewodzik :D u mnie go nie ma i stad to pytanie :D