Strona 127 z 153

Re: Pytania wszelkie

: 19 lis 2014, 09:25
autor: Corr
co do utwardzania, możliwe, u siebie zalałem 20w i było fajnie(jak na erkę) ;) temat: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... &hilit=20w
wymiana też łatwa, Dzióbek zrobił o tym poradnik, tylko do dzisiaj nie wiem czy uszczelniacze mają strony :lol: na wszelki wypadek zwróć uwagę żeby nowe założyć w tą samą stronę co stare :D link: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=24&t=920

Re: Pytania wszelkie

: 19 lis 2014, 12:13
autor: Kanc1erz
Dzięki, przeczytałem i muszę przyznać, że generalnie jest poprawa z gęstszym olejem, tylko trzeba uważać co by go nie przegrzać. 15W zaleję.

Druga sprawa: nie podoba mi się Wasza obrona Dżapańskich inżynierów, którzy za grube miliony jenów projektowali to i owo. To jak za grube miliony jenów można było nie dopatrzeć właśnie kiepskiego zawieszenia i choćby hamulców?

Re: Pytania wszelkie

: 19 lis 2014, 12:16
autor: Miłosz
Pewne działania są celowe u producentów zdaje mi się...

Re: Pytania wszelkie

: 19 lis 2014, 12:32
autor: Kanc1erz
Miłosz pisze:Pewne działania są celowe u producentów zdaje mi się...

Dlatego warto poprawiać :)

Re: Pytania wszelkie

: 22 lis 2014, 12:26
autor: pigwa
Sprawdzałem sobie dziś te wężyki przy kole i jeden mam akumulator, drugi bak, trzeci zbiornik wyrównawczy i czwarty od takiego czegoś jak na zdjęciu :D Może mi ktoś powiedzieć co to jest i do czego służy :D? Dodam, że jest on na dole zaślepiony korkiem.

http://zapodaj.net/04acdd31af2f6.jpg.html
Pozdrawiam ;)

Re: Pytania wszelkie

: 22 lis 2014, 15:23
autor: piter3105
Oprócz tych co wymieniłeś, powinien być jeszcze czwarty od airboxa (właśnie zaślepiony). To zdjęcie, to z której strony motocykla? Wygląda jak jakiś zamiennik filterka cieczy chłodzącej, ale jak jest zaślepiony, to niestety nie to :P

Re: Pytania wszelkie

: 22 lis 2014, 16:22
autor: pigwa
Zdjęcie robione z prawej strony.
No mam 4 :D Od lewej: Bak, potem to cudo i jest zaślepiony wężyk, trzeci to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego i ostatni akumulator zaślepiony.

Re: Pytania wszelkie

: 22 lis 2014, 23:41
autor: daniel90
Ten zaslepiony to jest chyba odma i trzeba co jakoś czas wyjąć ten kotek z wężyka i spuścić syf który tam się zbiera.

Re: Pytania wszelkie

: 23 lis 2014, 21:55
autor: jolja
Jak mi zalało filtr paliwa to właśnie wyciągałam zaślepkę i spuszczałam stamtąd całe paliwo, które się tam nagromadziło, z tego co mi mówił mechanik to do niczego innego on nie służy

Re: Pytania wszelkie

: 25 lis 2014, 07:29
autor: keteiz1
W najniższym punkcie air boksu jest krociec na którym siedzi wężyk z zakorkowanym końcem jak piszecie wyżej. Służy on do okresowego oczyszczanie air boksu z tego co w czasie pracy silnika mogło się w nim zebrać. I to tak działa o ile jest drożny. Ja natomiast polecam usunięcie tego korka, którego istnienie jest podyktowane ekologią. Jazda bez tegoż korka zapobiega zalaniu silnika w przypadku złego stanu zaworków w gaźnikach, nie domykającego się zaworu w kraniku, lub ustawieniu go na PRI. Zapobiega bo wcześniej zauważymy plamę z tego co nam dostaję się do air boksu, oraz pozwoli nam dojechać do domu lub mechanika. Co prawda paliwo będzie kapać po drodze ale nie zaleje silnika. Jedyną TEORETYCZNĄ wadą usunięcie tego korka na stałe jest to że tym przewodem w bardzo zapylonym środowisku silnik może zasysać powietrze z pominięciem filtra.