Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Cze, mam pytanie, czy uszczelka pod pokrywą zaworów jest "wielokrotnego" użytku? Tzn czy po jej ściągnięciu można ją jeszcze założyć? Bo nie wiem czy muszę kupować nową (a jej koszt to kolejne 120zł), chociaż warto by było, gdyż poci mi się w dwóch miejscach, bardzo nieznacznie, olej nie cieknie, ale widać, że jest tam dość tłusto i wilgotno..
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Pytania wszelkie

Post autor: daniel90 »

Jeśli nie zrobiła się już plastikowa i nie jest popekana to jak najbardziej można ją użyć kolejny raz ale najpierw polecam dokładnie wyczyścić miejsca styków uszczelki z powierzchniami Alu dobrze odtluscic i posmarować jak najcieniej Dirko wtedy nie powinno już cieknac.
Pocic się może to normalne ale czasami udaje się ze się nie poci.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

daniel90 pisze:Jeśli nie zrobiła się już plastikowa i nie jest popekana to jak najbardziej można ją użyć kolejny raz ale najpierw polecam dokładnie wyczyścić miejsca styków uszczelki z powierzchniami Alu dobrze odtluscic i posmarować jak najcieniej Dirko wtedy nie powinno już cieknac.
Pocic się może to normalne ale czasami udaje się ze się nie poci.

Ok, dzięki, zaopatrzę się w ten specyfik :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

Jeżeli już się poci to raczej jej się nie poprawi, przerabiałem to w mojej erce, nawet nałożenenie ciękkiej warstwy silikonu odp. na wysokie temperatury nic nie dało(oczywiście na czyste, odtłszczone powierzchnie). Brat odziedziczył problem i trzeba wymienić na nową, a wiadomo że dostęp do niej nie jest najlepszy.

Też uważam, że 120 zeta za kawałek gumy, nawet na standardy aso, to wyjątkowe zdzierstwo :wall:

Ps pocenie się nie jest normalne, jeżeli jest plastyczna uszczelka z uszczelnieniem półksiężycy(tak jak wskazuje serwisówka) i pokrywa jest dokręcona z odpowiednim momentem to wszystko będzie idealnie szczelne :!:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Pytania wszelkie

Post autor: daniel90 »

W teorii wszystko jest prostsze,uwzglednij wiek motocykla a co za tym idzie to ze pokrywa jak i głowica ktore wykonane są z aluminium mają x cykli w których podczas pracy rozgrzewayly się a później musialy się schłodzić,wiec istnieje duże ryzyko odkształcenia się najczęściej dotyczy to pokrywy. Nie mylmy wycieku z zapoceniem.
To że się teraz poci nie znaczy ze po zastosowaniu sylikonu tez będzie,kolega nie napisał nic na temat tego czy teraz tez ppkrywa jest złożona na sylikon.
Dostęp nie jest tragiczny ppd warunkiem że skrecimy kierownicę w prawo a później odepniemu linkę ssania.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

Tak a po drodze, bak, obudowa termostatu wraz z orurowaniem, system recyrkulacji spalin itp. Nie mówię, że jest to niewykonalne, erkę z wyjątkiem silnika(robiłem jedynie luzy zaworowe) rozbierałem praktycznie całą na części pierwsze i jest to jeden z bardziej upierdliwych elementów jeżeli chodzi o dostanie się do nich ;)

Skoro skręcasz kierownicę to rozumiem, że wyjmujesz pokrywę bokiem ramy? ja zawsze wyjmowałem "do tyłu" moto, wydawało mi się, że bokiem nie da rady bez opuszczania silnika, ale może jest łatwiejszy sposób :D

Miałem sporo pełnoletnich aut, pokrywy zawsze były szczelne, nie wykluczam, że sytuacja przez Ciebie opisana może się zdarzyć, ale uszczelka "pokrywa" dosyć spore niedoskonałości więc to skrzywienie czy to pokrywy czy góry głowicy musiałoby być spore żeby nie dało się tego uszczelnić.

Moja uszczelka nie jest/była tragiczna tzn. wciąż całkiem elastyczna(ale jak potem kupiłem nową do Ninjy to było czuć różnicę na korzyść nówki), mimo to się poci, Kanc1erz musi sam ocenić czy jego uszczelka nadaje się do ponownego użytku, trzymam kciuki żeby tak było bo jak pisałem ceny uszczelek to rozbój w biały dzień :lol:

Wciąż podtrzymuję tezę, że pocenie(nie mylę z wyciekiem), mimo, że jest nieszkodliwe , nie jest normalne. Erka to nie jest całkiem zabytkowa konstrukcja, jeżeli wszystko jest sprawne i proste to nie widzę powodu żeby przy pokrywie było suchutko tak jak w momencie gdy moto było nowe, zwłaszcza, że w nakedzie to wygląda bardzo słabo jeżeli się poci :D

Ps Ninja ma 10 lat(czyli można dostać erkę w tym wieku), cały silnik jest suchutki :love:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Pytania wszelkie

Post autor: daniel90 »

Po skręceniu kierownicy i odpięciu linki pokrywa wychodzi do tyłu trzeba ją wyciągać pod skosem,ciężko opisać jakie ruchy trzeba robić ale każdy średnio zaawansowany mechanik artysta bez problemu sobie poradzi bez opuszczania silnika.
Najlepiej wykonywać tą czynność we dwie osoby,a i jeszcze jedno pokrywę wyciąga się bez uszczelki i tak samo się ją zakłada. Tzn najpierw uszczelka na głowicę i dopiero pokrywa inaczej nie wyjdzie bo to właśnie grubość uszczelki o tym decyduje :wall:
Wiadomo że stara uszczelka będzie mniej elastyczna niż nowa,wymiany da się uniknąć chyba że stan starej jest tragiczny to wtedy nie ma wyboru.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Jeże;li chodzi o to, czy teraz to jest poskładane na silikon - nie mam pojęcia - jeszcze to nie było rozbierane. No cóż, mam nadzieję, że zalanie tego silikonem pomoże ;)
120zł to jednak sporo, można za to przejeździć 400-600 km :D
Jak to rozbierzemy, to ocenimy ;)

-- 23 Sty 2015, 16:16 --

Ok, wrzucam Wam fotki tego wycieku oraz pocenia się okolic pompy wody (ale tego raczej nie dotykam na razie ;))

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ponadto chciałem się zapytać, czy brać to łożysko? http://allegro.pl/lozysko-glowki-ramy-k ... 49732.html
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Karcze_
Motorowerzysta
Posty: 56
Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
Imię: Karcześ
Miejscowość: Ostrołęka
Plecak: Adidas
Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Karcze_ »

Cze. Mam pytanie, może ktoś wie jakim momentem dokręcąc wydech do głowicy? Nie mogę znaleźć tego w manualu.
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
Awatar użytkownika
Broża
Rowerzysta
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip 2014, 21:01
Imię: Paweł
Miejscowość: Dębica
Plecak: Sabina <3
Garnek: Seca

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Broża »

A ja pytanie z innej beczki ,pewnie się już pojawiało ale nie moge znaleźć odpowiedzi; xx Jakie klocki hamulcowe do Erki? 1999/2000 rok myslalem o zwyklych EBC za 52zl czy to bedzie dobry wybór??
Motocykle to nie wszystko ,ale bez nich wszystko jest niczym
ODPOWIEDZ