Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Mam pytanie o tarcze: W manualu jasno stoi, że tarcza oryginalna nie powinna mieć mniej niż 4.5mm grubości, ale jak to jest z akcesoryjnymi? Bo nówki sztuki mają grubość np. 4mm lub 4.5mm, co jest od razu poniżej wartości serwisowej. W sumie najsensowniejsza opcja to ta: http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-kawa ... 23728.html choć nie ma tu napisane w ogóle jakiej jest grubości - trzeba zadzwonić i zapytać. Jakie tarcze Wy kupowaliście?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Na każdej tarcz nawet akcesoryjnej będziesz miał napisaną min grubość więc spoko ;)

-- 12 Maj 2016, 18:17 --

Oddałem rozrusznik do regeneracji, odmalowalem pokrywę alternatora, złożyłem na nową uszczelke, pali jak marzenie :) ale pojawił się dziwny "problem" - przy obciążeniu alternatora np jak wcisne stop to spod pokrywy dobiega takie jakby brzeczenie i ustaje po puszczeniu klamki. Poskladalem wszystko na czysto, może trzeba tam trochę oleju wpuścić? Bo ok 100ml wycieklo. Dziwne to trochę...

-- 13 Maj 2016, 12:08 --

ok olej wyrównany, te brzęczenie to jest dzwięk przebicia gdzieś spod pokrywy alternatora. Przy zdejmowaniu i zakładniu byłem bardzo ostrożny nic praktycznie nie dotykałem, a uzwojenie odłozyłem na szmatkę i drugą przykryłem. Jednak coś jest nie tak... Czuje, że czeka mnie zdjemowanie ponowne dekla. Mam nadzieje, że uszczelki nowej nie będzie potrzeby kupować. Czy póki co nic nie ruszać? Ładowanie aku jest - zaraz skocze jeszcze dokładnie zmierzę napięcia i tu napiszę.
Może trzeba regulator jeszcze dla swietego spokoju wymienić? znalazłem taki http://allegro.pl/kawasaki-zx600-ninja- ... 57631.html wydaje mi się że będzie ok

-- 13 Maj 2016, 12:34 --

Napiecia:
Kluczyk wyjety- 13V
Kluczyk przekrecony- 12.75V
Moment odpalania - spada do 11.8V ale dosłownie na 1/10s i zaraz rośnie
Obroty jałowe ~14.5V
Pod obciążeniem ~14.8V
Po dodaniu gazu do 4k ~ 14.6V

-- 13 Maj 2016, 14:15 --

Ok zagadka rozwiązana:) jestem głupi bo nie posmarowalem klejem śrub trzymających uzwojenie w deklu i od wczoraj się same odkręcily dobrze ze nic się nie rozwalilo:p

No ale przynajmniej posprawdzalem wszystko miernikiem i chyba jest ok ;)
Na wyjściu alternatora przy 4k obrotów we wszystkich konfiguracjach jest równo 60V, jedynie co odbiega od książki to ohmy bo pokazuje 1.3 zamiast 0.6. Wyjście od regulatora też jest książkowe.
Btw te śruby wcześniej nie były wkrecane na klej więc nie wiem jak to się trzymało;)
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Rafał pisze: Napiecia:
Kluczyk wyjety- 13V
Kluczyk przekrecony- 12.75V
Moment odpalania - spada do 11.8V ale dosłownie na 1/10s i zaraz rośnie
Obroty jałowe ~14.5V
Pod obciążeniem ~14.8V
Po dodaniu gazu do 4k ~ 14.6V

-- 13 Maj 2016, 14:15 --

Ok zagadka rozwiązana:) jestem głupi bo nie posmarowalem klejem śrub trzymających uzwojenie w deklu i od wczoraj się same odkręcily dobrze ze nic się nie rozwalilo:p

No ale przynajmniej posprawdzalem wszystko miernikiem i chyba jest ok ;)
Na wyjściu alternatora przy 4k obrotów we wszystkich konfiguracjach jest równo 60V, jedynie co odbiega od książki to ohmy bo pokazuje 1.3 zamiast 0.6. Wyjście od regulatora też jest książkowe.
Btw te śruby wcześniej nie były wkrecane na klej więc nie wiem jak to się trzymało;)
Napięcia są wzorcowe :)
Pokazuje 1.3 bo sprawdzasz oporność także przewodów pomiarowych i samego urządzenia pomiarowego :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Dobrze wiedzieć:) ale ile złości było po poskładaniu :D
Wieloryb26
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 04 lut 2015, 17:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Wieloryb26 »

Witam, czy regulator napięcia wyjęty z rocznika '05 będzie pasował do 99'?
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: lucek »

Tak - regulator napięcia był taki sam przez cały okres produkcji.
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
mariusz6793
Motorowerzysta
Posty: 54
Rejestracja: 19 mar 2016, 01:19
Imię: Mariusz
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Garnek: LS2 FF384

Re: Pytania wszelkie

Post autor: mariusz6793 »

Co to może być, gdy po puszczeniu gazu na obojętnie jakim biegu lub luzie coś popiskuje, piszczy, ćwierka nawet. Nie jest to pisk ciągły. Mam wrażenie, że to dźwięk z przodu ER-ki tylko tam nie ma raczej co piszczeć. Dźwięk ten ustaje po zatrzymaniu do 0km/h lub dodaniu gazu i przyspieszeniu.
Panie i Panowie, gdzie szukać usterki?
Nigdy nie jedź szybciej niż lata Twój Anioł Stróż.
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Pytania wszelkie

Post autor: daniel90 »

Sprawdź przednie klocki hamulcowe,wydają taki dźwięk gdy kończą żywot.
Awatar użytkownika
mariusz6793
Motorowerzysta
Posty: 54
Rejestracja: 19 mar 2016, 01:19
Imię: Mariusz
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Garnek: LS2 FF384

Re: Pytania wszelkie

Post autor: mariusz6793 »

Dzięki za odpowiedź Daniel.
Klocki są ok. Jeszcze na przyszły sezon będą.
A ja za bardzo skupiłem się na przodzie ER-ki.
Hałasował suchy łańcuch.
Dodam jeszcze, że tanie środki do łańcuchów są do d.
Nastepnym razem kupię jakiś np. z Motula.
Nigdy nie jedź szybciej niż lata Twój Anioł Stróż.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

mariusz6793 pisze:Dzięki za odpowiedź Daniel.
Klocki są ok. Jeszcze na przyszły sezon będą.
A ja za bardzo skupiłem się na przodzie ER-ki.
Hałasował suchy łańcuch.
Dodam jeszcze, że tanie środki do łańcuchów są do d.
Nastepnym razem kupię jakiś np. z Motula.
Jak nie masz akurat niczego pod ręką, a bardzo potrzebujesz, to zawsze możesz przesmarować olejem silnikowym lub olejem przekładniowym (popularny Hipol 80W90). Zresztą - nawet producenci motocykli tak sugerują :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ