Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

jotto pisze:Polecam:

Obrazek

Obrazek
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

A właściwie na co wam klakson w motocyklu ? Ja nie pamiętam kiedy używałem tego bajeru. Na baranów na drodze nie trąbię, tylko ich olewam.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

Jeżeli ta trąbka z hot wheels generuje przynajmniej 87 decybeli to biorę :D Też nie używam klaksonu(nawet gdyby działał), ale kończy mi się przegląd a że Ninja ma parę innych bardziej istotnych "niezgodności z przepisami", to wolę nadrabiać drobiazgami nawet na "mniej wymagających" stacjach diagnostycznych :P

W ostateczności pożyczę na chwilę z erki ;)
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Siemka.
Ma ktoś pomysł jak to odkręcić ?
http://zapodaj.net/13a7cd0ed23c2.jpg.html
Swoją drogą dziwna sprawa, bo nie dokręcałem tego zbyt mocno, a teraz odkręcić nie mogę, poza tym mam chyba za dużo płynu, bo widać bąbelek dopiero jak moto jest dość mocno nachylone na prawą stronę.

Jak sprawdzacie poziom płynu w przednim hamulcu? Moto w pionie czy raczej żeby ten pojemnik na płyn był równolegle do ziemi?
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Płyn sprawdzamy na pionowym moto.

Co do śrubek, to najlepiej zrobić jakieś nacięcie przy krawędzi i płaskim śrubokrętem albo punktakiem i młoteczkiem próbować odkręcić.

Wina raczej leży w kiepskim śrubokręcie (kołek) którym odkręcałeś niż w sile dokręcenia tych śrub.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

A co jeśli jest za dużo płynu? Nalewać tyle, aż na pionowym moto będzie mały bąbelek? Aktualnie w takim razie mam za dużo, ale nie ma raczej jakichś negatywnych skutków tego.

A co do śrubokrętu to chyba masz rację... Chociaż próbowałem kilkoma. Punktakiem próbowałem i ani drgnie... Za miękkie śrubki i po prostu wbija się w nie punktak, a nie obracają się. :(
Spróbuję jutro wbić płaski śrubokręt i przekręcić, a w ostateczności chyba je rozwiercić i zmienić je na nowe mam tylko nadzieję, że to jakieś zwykłe śrubki, a nie wydziwiane i dostępne tylko w serwisie. :lol:
Nie jest to jakieś straszne uszkodzenie, z tym da się przecież jeździć, ale wygląda to jak wygląda... :roll:
Dzięki za odpowiedź ;) Pozdrawiam
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Pytania wszelkie

Post autor: cici0201 »

pigwa pisze:Spróbuję jutro wbić płaski śrubokręt i przekręcić, a w ostateczności chyba je rozwiercić i zmienić je na nowe mam tylko nadzieję, że to jakieś zwykłe śrubki, a nie wydziwiane i dostępne tylko w serwisie.
Śrubki są normalne, rozmiaru nie pamiętam. U mnie ktoś zmienił na imbusowe, więc spokojnie sobie w sklepie dobierzesz.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

DeFi pisze:Płyn sprawdzamy na pionowym moto.
Znalazłem w manualu coś takiego:
NOTE
○ Hold the reservoir horizontal by turning the handlebar when checking brake fluid level.
Więc chyba nie ma znaczenia czy moto stoi pionowo ważne, żeby zbiorniczek był poziomo.
O nadmiarze płynu też nic nie pisze. Jest tylko notka, że jak za mało jest płynu to trzeba dolać, do poziomu linii "A". (2 zdj.)
http://zapodaj.net/51f51c62068e6.jpg.html

Tak czy inaczej dzięki za pomoc. ;) Udało mi się odkręcić te śrubki wbijając w nie bity, swoją drogą strasznie miękkie one są. Jutro gdzieś będę szukał takich na imbusy.
Dzięki jeszcze raz :)
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
dawidek1991
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 24 paź 2012, 16:20
Miejscowość: Sandomierz
Numer GG: 3054892
Telefon: 665746021

Re: Pytania wszelkie

Post autor: dawidek1991 »

Panowie! Zamierzam zmienić olej, przy spuszczaniu starego zauważyłem, że jest on jakiś rzadki, więc spojrzałem na bańkę, którą dał mi poprzedni właściciel i okazało się, że w motocyklu jest pełen syntetyk castrola 10w50. Po kupnie przejechałem jakieś niecałe 2tys km i nie zauważyłem ubytku. Zmieniać na 10w40 Motula, czy zalać taki jak był? Proszę o odpowiedź :)


Pozdrawiam!
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Jak jest pełna synteza to bym tak zostawił. Poza tym ten przy wyższych temperaturach dłużej utrzyma swoje właściwości niż 10W40, chociaż podobno upały już nam nie grożą:P
ODPOWIEDZ