Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

co do utwardzania, możliwe, u siebie zalałem 20w i było fajnie(jak na erkę) ;) temat: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... &hilit=20w
wymiana też łatwa, Dzióbek zrobił o tym poradnik, tylko do dzisiaj nie wiem czy uszczelniacze mają strony :lol: na wszelki wypadek zwróć uwagę żeby nowe założyć w tą samą stronę co stare :D link: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=24&t=920
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Dzięki, przeczytałem i muszę przyznać, że generalnie jest poprawa z gęstszym olejem, tylko trzeba uważać co by go nie przegrzać. 15W zaleję.

Druga sprawa: nie podoba mi się Wasza obrona Dżapańskich inżynierów, którzy za grube miliony jenów projektowali to i owo. To jak za grube miliony jenów można było nie dopatrzeć właśnie kiepskiego zawieszenia i choćby hamulców?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Miłosz »

Pewne działania są celowe u producentów zdaje mi się...
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Miłosz pisze:Pewne działania są celowe u producentów zdaje mi się...

Dlatego warto poprawiać :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Sprawdzałem sobie dziś te wężyki przy kole i jeden mam akumulator, drugi bak, trzeci zbiornik wyrównawczy i czwarty od takiego czegoś jak na zdjęciu :D Może mi ktoś powiedzieć co to jest i do czego służy :D? Dodam, że jest on na dole zaślepiony korkiem.

http://zapodaj.net/04acdd31af2f6.jpg.html
Pozdrawiam ;)
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Oprócz tych co wymieniłeś, powinien być jeszcze czwarty od airboxa (właśnie zaślepiony). To zdjęcie, to z której strony motocykla? Wygląda jak jakiś zamiennik filterka cieczy chłodzącej, ale jak jest zaślepiony, to niestety nie to :P
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Zdjęcie robione z prawej strony.
No mam 4 :D Od lewej: Bak, potem to cudo i jest zaślepiony wężyk, trzeci to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego i ostatni akumulator zaślepiony.
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Pytania wszelkie

Post autor: daniel90 »

Ten zaslepiony to jest chyba odma i trzeba co jakoś czas wyjąć ten kotek z wężyka i spuścić syf który tam się zbiera.
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jolja »

Jak mi zalało filtr paliwa to właśnie wyciągałam zaślepkę i spuszczałam stamtąd całe paliwo, które się tam nagromadziło, z tego co mi mówił mechanik to do niczego innego on nie służy
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Pytania wszelkie

Post autor: keteiz1 »

W najniższym punkcie air boksu jest krociec na którym siedzi wężyk z zakorkowanym końcem jak piszecie wyżej. Służy on do okresowego oczyszczanie air boksu z tego co w czasie pracy silnika mogło się w nim zebrać. I to tak działa o ile jest drożny. Ja natomiast polecam usunięcie tego korka, którego istnienie jest podyktowane ekologią. Jazda bez tegoż korka zapobiega zalaniu silnika w przypadku złego stanu zaworków w gaźnikach, nie domykającego się zaworu w kraniku, lub ustawieniu go na PRI. Zapobiega bo wcześniej zauważymy plamę z tego co nam dostaję się do air boksu, oraz pozwoli nam dojechać do domu lub mechanika. Co prawda paliwo będzie kapać po drodze ale nie zaleje silnika. Jedyną TEORETYCZNĄ wadą usunięcie tego korka na stałe jest to że tym przewodem w bardzo zapylonym środowisku silnik może zasysać powietrze z pominięciem filtra.
ODPOWIEDZ