Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

No w ostatnim "MOTOCYKLU" było coś wspomniane o 6000 km, ale było również napisane, że ER ma 57 KM jak się nie mylę, dlatego wolę zaufać serwisówce ;P
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Z tymi zaworami co 6 czy co 12 tyś km to chodzi o sprawdzenie luzów i korekta jeżeli będzie potrzeba. Jak liznąłeś trochę mechaniki to z zaworami nie będziesz miał problemów. Zdejmujesz pokrywę, mierzysz i w razie potrzeby regulujesz.
30 min do godzinki roboty.

Pod względem zaworów to chyba Fazer jest w czołówce. Kontrola luzu zaworowego co 48 tys km :o
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

No muszę się chyba wziąć za to. Nie chce mi się tych wszystkich gratów odkręcać, ale jak trzeba to trzeba.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Teraz pogoda i tak nie sprzyja przejażdżkom, więc możesz jednego popołudnia zejść do garażu i podłubać.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

A jeszcze jedno: regulacji dokonujemy oczywiście na zimnym silniku? Bo kiedyś spotkałem się z jakimś silnikiem, że zawory regulować należało na ciepłym silniku ;P
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

oczywiście że na zimnym
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Pytania wszelkie

Post autor: keteiz1 »

piter3105 pisze:A jeszcze jedno: regulacji dokonujemy oczywiście na zimnym silniku? Bo kiedyś spotkałem się z jakimś silnikiem, że zawory regulować należało na ciepłym silniku ;P
Po to są luzy na zaworach takie a nie inne by po nagrzaniu silnika się kasowały do niezbędnego minimum. Fizyka ;)
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Tak wiem, trochę liznąłem tej fizyki przez 4 lata technikum i teraz na studiach, ale wolę zapytać, ponieważ jak wyżej napisałem spotkałem kiedyś (nie pamiętam jaki) silnik gdzie wartości luzów podane były zarówno na zimnym i na ciepłym silniku ;)
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Greku_ »

to cos slabo tej fizyki liznales %-)
Nie moze byc zadnych luzow na rozgrzanym silniku bo rozwalisz najprawdopodobniej glowice.
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Przykładem silnika, przy którym regulacji dokonuje się na ciepłym silniku jest np. silnik TOYOTY o oznaczeniu 4EE..A ja zapytałem tylko czy regulować na zimnym czy na ciepłym, a nie czy luz będzie na ciepłym czy nie. Znane jest mi zjawisko rozszerzalności temperaturowej. No, ale dobrze już się dowiedziałem także dziękuję ;)
ODPOWIEDZ