Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Mam pytanie odnośnie lusterek. Są oryginalne, prawe jest super ustabilizowane, ale mam kłopot z lewym lusterkiem. Mianowicie przy określonej prędkości samo się "klapuje", wina jest oczywista - opór powietrza i zbyt luźne mocowanie przy samej kierownicy. Kłopot zdiagnozowany, ale co z tego skoro nie wiem jak go wyeliminować. Po pierwsze chciałem na maxa dociągnąć śrubę mocowania przy samej kierownicy - śruba ma dość dziwny wymiar, pomiędzy 20, a 21. 21 delikatnie objeżdża, 20 nie wchodzi w ogóle. Pomógł by klucz nasadowy, ale z wiadomego względu użyć go nie można... A ponadto mam już to tam dość mocno dociągnięte.. Nie wiem jak można sobie z tym poradzić :/
Zakleić, czy usztywnić na stałe odpada :/ - wiadomo, regulacja musi być.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Miłosz »

Spróbuj kluczami o wymiarach amerykańskich (w calach) wypadają pomiędzy metrycznymi. Przydają się czasem w niektórych japońskich autach....i chińskich rowerach ;)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Spróbuj również kleju do gwintów. Powinien powstrzymać lusterko przed odkręcaniem się.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Karcze_
Motorowerzysta
Posty: 56
Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
Imię: Karcześ
Miejscowość: Ostrołęka
Plecak: Adidas
Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Karcze_ »

Albo spróbuj klucza potocznie nazwanego ''francuskim'', też miałem problem z dobraniem odpowiedniego i ten sprawdził się znakomicie ;)
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Karcze_ pisze:Albo spróbuj klucza potocznie nazwanego ''francuskim'', też miałem problem z dobraniem odpowiedniego i ten sprawdził się znakomicie ;)
No w sumie to nie wiem czemu o nim nie pomyślałem, odkręcam nim też korek od wlewu oleju :D (oczywiście przez papier).
Mam też klucz szwedzki jeszcze (nastawny). Jak wrócę z małego urlopu to ogarnę to.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
strayker270
Motorowerzysta
Posty: 90
Rejestracja: 23 sie 2013, 13:10
Imię: Mateusz
Miejscowość: Kielce
Plecak: Żona już lubi motocykle
Garnek: Airoh Movement
Numer GG: 3153137

Re: Pytania wszelkie

Post autor: strayker270 »

Kanc1erz pisze:Mam pytanie odnośnie lusterek. Są oryginalne, prawe jest super ustabilizowane, ale mam kłopot z lewym lusterkiem. Mianowicie przy określonej prędkości samo się "klapuje", wina jest oczywista - opór powietrza i zbyt luźne mocowanie przy samej kierownicy. Kłopot zdiagnozowany, ale co z tego skoro nie wiem jak go wyeliminować. Po pierwsze chciałem na maxa dociągnąć śrubę mocowania przy samej kierownicy - śruba ma dość dziwny wymiar, pomiędzy 20, a 21. 21 delikatnie objeżdża, 20 nie wchodzi w ogóle. Pomógł by klucz nasadowy, ale z wiadomego względu użyć go nie można... A ponadto mam już to tam dość mocno dociągnięte.. Nie wiem jak można sobie z tym poradzić :/
Zakleić, czy usztywnić na stałe odpada :/ - wiadomo, regulacja musi być.
Skoro masz to dość mocno dociągnięte to przyczyna jest gdzie indziej. Odkręć lusterko i jak zerkniesz do środka tej nakrętki powinna tam być mniejsza nakrętka, którą przykręcasz właśnie lusterko do tej nakrętki. Tam jest mały rozmiar 8 albo 10 mm. Jak za mocno przykręcisz to nawet nie będziesz mógł lusterka obracać po przykręceniu go do kierownicy. Daj znać czy pomogło.
Zipp Astec 50cc 2008 r. -> Er 500 2004 r.
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jolja »

A ja mam dwa pytania co do kluczyka. Po raz - dostałam jeden i chcę dorobić sobie przynajmniej 3, bo gubienie wszystkiego to moja specjalność. Bez żadnych bajerów mogę dorobić w zwykłym punkcie czy muszę czegoś szukać?
To jedna rzecz, a druga - nie wiem w zasadzie jakim sposobem, ale biorąc ostatnio kluczyk, okazało się, że coś go lekko wygło. Brat mi wyprostował i wszystko pięknie ładnie, żadnego problemu z zapłonem, tylko jak chcę włączyć blokadę albo postojówki to nie dochodzi do końca do tych kropeczek. Nie chcę nic na siłę, bo to mój jedyny kluczyk, ale dalej nie pójdzie, a w tym miejscu do którego dojdzie (może 2 mm od kropki) nie chce się wyciągnąć. Nie wiem jak było wcześniej, bo jakoś nigdy nie sprawdzałam, czy się da -.-
I teraz nie wiem czy to kwestia tego wyprostowanego wygięcia, że coś mu się tam zmieniło, czy po prostu ja coś źle robię. :(
Tradycyjnie - help!
marcin_92
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
Imię: Marcin
Miejscowość: Kraków
Garnek: HJC IS-17
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: marcin_92 »

Kluczyki do naszych maszyn nie mają immobilisera więc to żaden problem dorobić. Mnie to kosztowało 25 za sztukę bo też tylko jeden miałem. Jeśli chodzi o włączenie blokady to kluczyk trzeba wcisnąć i dopiero wtedy przekręcić. Nie raz jak nie idzie to jeszcze robię lekki ruch kierownicą, coby sobie ułatwić trochę :) Spróbuj może to o to chodzi :)
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jolja »

Oo, to cudownie :)
Wciskać to wciskam i da się przekręcić, tylko nie do końca :c spróbuję jutro w takim razie, może pomoże ^^
marcin_92
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
Imię: Marcin
Miejscowość: Kraków
Garnek: HJC IS-17
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: marcin_92 »

Tylko nie zepsuj bo później na mnie będzie :lol:
ODPOWIEDZ