Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Kanc1erz »

daniel90 pisze:Kanc1erz Filtr wstaw przed kranikiem żeby się syf w kraniku nie zbierał.
W takim wypadku trzeba by dwa założyć - odpowiednio na rezerwę i na zwykły. Tak, zdarza mi się korzystać z rezerwy, nawet dość często :P
Druga sprawa jest taka, że nie ma miejsca na filtry przed kranikiem. Początkowo chciałem założyć trzy - mam je nawet kupione, ale niestety - nie wygospodarowałem miejsca ;<
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: daniel90 »

Kanc1erz jest wystarczająco miejsca żeby zalozyc na rezerwe jak i na glowny przewod paliwowy,w mojej erce zakladalem takie dwa filterki https://www.google.pl/search?q=filtr+pa ... QVWMlrM%3A
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Kanc1erz »

daniel90 pisze:Kanc1erz jest wystarczająco miejsca żeby zalozyc na rezerwe jak i na glowny przewod paliwowy,w mojej erce zakladalem takie dwa filterki https://www.google.pl/search?q=filtr+pa ... QVWMlrM%3A
Te widocznie są mniejsze. O ile na główny jeszcze bym wepchnął jakoś, to przy rezerwie nie ma miejsca u mnie. Ponadto elastyczność całego układu byłaby dość mocno ograniczona ;(
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Corr »

Kanc1erz pisze:Nie polecam natomiast wymiany przewodu hamulcowego - szkoda kasy, efekt u mnie niezauważalny (tak, tak, jest to markowy, magiczny Hel).
Oceniłeś to po paru przejażdżkach w taką pogodę? ;) Jeżeli oryginalny gumowy przewód jest w dobrym stanie to przewaga przewodu w stalowym oplocie uwidoczni się dopiero przy bardzo mocnym hamowaniu, bo oplot nie "spuchnie" Ale większość erek jest w takim wieku, że od razu czuć lepszą dozowalność hamulca po wymianie ;)
Kanc1erz pisze:PS ktoś mi kiedyś napisał, że jak nam zaleje na PRI gaźniki paliwem, to paliwo dostaje się przez pierścienie do miski olejowej - uważam to za nieprawdę. Paliwo najprawdopodobniej dostaje się przed odmę w AIRBOXie.
Raczej obie opcje są możliwe ;)
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
mariusz6793
Motorowerzysta
Posty: 54
Rejestracja: 19 mar 2016, 01:19
Imię: Mariusz
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Garnek: LS2 FF384

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: mariusz6793 »

A ja w ostatnim czasie wstawiłem nowe zwierciadło lusterka prawego. Poprzednie było delikatnie ukruszone.
Tak przy okazji: to w jakiej pozycji zostawiać kranik? :oops:
Nigdy nie jedź szybciej niż lata Twój Anioł Stróż.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Kanc1erz »

Corr pisze:
Kanc1erz pisze:Nie polecam natomiast wymiany przewodu hamulcowego - szkoda kasy, efekt u mnie niezauważalny (tak, tak, jest to markowy, magiczny Hel).
Oceniłeś to po paru przejażdżkach w taką pogodę? ;) Jeżeli oryginalny gumowy przewód jest w dobrym stanie to przewaga przewodu w stalowym oplocie uwidoczni się dopiero przy bardzo mocnym hamowaniu, bo oplot nie "spuchnie" Ale większość erek jest w takim wieku, że od razu czuć lepszą dozowalność hamulca po wymianie ;)
Kanc1erz pisze:PS ktoś mi kiedyś napisał, że jak nam zaleje na PRI gaźniki paliwem, to paliwo dostaje się przez pierścienie do miski olejowej - uważam to za nieprawdę. Paliwo najprawdopodobniej dostaje się przed odmę w AIRBOXie.
Raczej obie opcje są możliwe ;)
Przejechałem na stocku 10k km, na helu już 8k km (w tym na zlot do Jelonka). Zero różnicy. Zresztą, to nie tylko moje zdanie - ale uważam, że 180zł poszło po prostu w śmieci. No dobra, 150, bo fajnie wygląda.
T
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: daniel90 »

mariusz6793 pisze:A ja w ostatnim czasie wstawiłem nowe zwierciadło lusterka prawego. Poprzednie było delikatnie ukruszone.
Tak przy okazji: to w jakiej pozycji zostawiać kranik? :oops:
ON
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Corr »

Kanc1erz pisze:Przejechałem na stocku 10k km, na helu już 8k km (w tym na zlot do Jelonka). Zero różnicy. Zresztą, to nie tylko moje zdanie - ale uważam, że 180zł poszło po prostu w śmieci. No dobra, 150, bo fajnie wygląda.
T
Ty może nie czujesz różnicy, ale jestem pewien, że droga hamowania się skróciła, no chyba, że są braki w technice, albo masz założoną oponę/kartofla, która nie pozwala porządnie hamować lub pompa hamulocowa jest uszkodzona i nie wytwarza wystarczająco wysokiego ciśnienia.

Nie przeczę, że nie odczuwasz żadnej różnicy, ale przy sprawnym układzie hamulcowym i mocniejszym jego używaniu przewód w oplocie zawsze zapewni większą siłę hamowania i lepszą dozowalność, to jest fizyka i jej nie oszukasz :P
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Kanc1erz »

Corr pisze:
Kanc1erz pisze:Przejechałem na stocku 10k km, na helu już 8k km (w tym na zlot do Jelonka). Zero różnicy. Zresztą, to nie tylko moje zdanie - ale uważam, że 180zł poszło po prostu w śmieci. No dobra, 150, bo fajnie wygląda.
T
Ty może nie czujesz różnicy, ale jestem pewien, że droga hamowania się skróciła, no chyba, że są braki w technice, albo masz założoną oponę/kartofla, która nie pozwala porządnie hamować lub pompa hamulocowa jest uszkodzona i nie wytwarza wystarczająco wysokiego ciśnienia.

Nie przeczę, że nie odczuwasz żadnej różnicy, ale przy sprawnym układzie hamulcowym i mocniejszym jego używaniu przewód w oplocie zawsze zapewni większą siłę hamowania i lepszą dozowalność, to jest fizyka i jej nie oszukasz :P
Faktem jest, że pompy ER nie są demonami wydajności i po prostu nie są w stanie rozeprzeć stockowego przewodu na tyle, by zmiana SPRAWNEGO i w DOBRYM STANIE przewodu standardowego była konieczna, co zresztą na zlocie potwierdził mi Kateiz, kiedy mu o tym powiedziałem. Co do samej techniki hamowania - pewnie sporo przede mną do nauczenia się, nie oszukuję się nawet ;) Opona - była i jest Sport Demon. Górna półka to to nie jest, ale niska również nie. Winą może być obarczona także tarcza hamulcowa i jeżeli już szukać winowajcy na siłę, że nie odczuwam różnicy - to właśnie postawiłbym na tarczę hamulcową. Zresztą napisałem, że trzeba by ją już zmienić ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Post autor: Corr »

Kanc1erz pisze:Faktem jest, że pompy ER nie są demonami wydajności i po prostu nie są w stanie rozeprzeć stockowego przewodu na tyle, by zmiana SPRAWNEGO i w DOBRYM STANIE przewodu standardowego była konieczna, co zresztą na zlocie potwierdził mi Kateiz, kiedy mu o tym powiedziałem.
Jak już pisałem:
Corr pisze:Jeżeli oryginalny gumowy przewód jest w dobrym stanie to przewaga przewodu w stalowym oplocie uwidoczni się dopiero przy bardzo mocnym hamowaniu, bo oplot nie "spuchnie"
Do turystycznej jazdy zwykły gumowy przewód, który nie jest stwardniały ze starości w zupełności wystarczy ;)

Kanc1erz pisze:Opona - była i jest Sport Demon. Górna półka to to nie jest, ale niska również nie.
Też ich używałem w erce i nie miałem żadnych zastrzeżeń, dobre opony :D
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
ODPOWIEDZ