Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

Wydaje mi się, że te które podał Defi powinny pasować.
Taniej jest produkować jeden zacisk i dopasowywać do danego modelu(mocowanie na ladze wyżej/niżej zależnie od rozmiaru tarczy) niż robić odmianę dla każdego modelu.

No i nie przypominam sobie żeby były na zacisku jakieś oznaczenia modelu, a były by konieczne przy 'podobnych' wizualnie modelach zacisków.

Ale to są moje domysły, trzeba by pomierzyć żeby mieć pewność ;D

Gdyby moja teoria się sprawdziła to podszedł by nawet od sv650 :lol: http://allegro.pl/suzuki-sv-650-07r-zac ... 76105.html więc może Radziorek i Damiano się wypowiedzą :D
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

A ja mam pytanie całkiem z innej beczki :P
Tak więc kolega ma Yamahę XT 125 i zniszczył w niej silnik, a co najciekawsze mechanik powiedział, że to przez paliwo 98 (Raz kumpel zalał tylko zawsze lał 95)
Mechanik powiedział, że wypaliło zawory czy coś, bo za dużo oktanów... Ja do ER-ki zawsze lałem 95 z powodu ceny jednak ostatnio chciałem spróbować jak pójdzie na 98 ale trochę się cykam taką wlać po tej historii. :D
Czy to możliwe? W sumie 125ccm, a 500ccm to różnica myślę, że nie powinno się tak stać. Silnik powinien być bardziej odporny niż w 125ccm.
Ale chciałbym posłuchać dla pewności waszej opinii. :P
No i jeszcze kwestia zapłonu, bo też słyszałem, że zapłon się automatycznie przestawia na więcej oktanów (co najmniej w aucie tak jest :D ). Czy w Kawie też tak się dzieje?
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jotto »

Lepiej nie poruszać tematu ilości oktanów w paliwie. Ale z tego co wiem to nic Ci nie da wlanie 98, bo silnik w kawie i tak wyrzuci te trzy oktany przez tłumik.
Silnik w ER nie powinien się zniszczyć od 98.
Obrazek
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Nie wiem gdzie ten mechanik się uczył zawodu, ale proponowałbym koledze zmianę mechanika.
Większa ilość oktanów zapobiega tzw spalaniu stukowemu. Czytałem też gdzieś że im większa liczba oktanów, tym niższa temp spalania mieszanki. Także skoro temp niższa to jak miałoby to wypalić zawory ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Pytania wszelkie

Post autor: radziorek15 »

Ja jeszcze nigdy nie słyszałem o tym by silnik został w ten sposób zniszczony. Prędzej by się zniszczył jeśli za mało oktanów jest w paliwie ze względu na opisane przez Defiego spalanie stukowe. Swoją droga kawasaki w instrukcji obsługi pisze, że wymagane paliwo to minimum 91 oktanów
er-5 + SV650S
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: Pytania wszelkie

Post autor: LucasCNC »

U mnie na uczelni pewien profesor opowiadał, jak w ramach eksperymentu wlali paliwo lotnicze do malucha. Jazda podobno nie z tej ziemi, jednak ujechali jedynie 10km. Awarii uległy tłoki, w których wypaliły się dziury :D

A wracając do tematu, to zawsze słyszałem, że lepiej jeździć na lepszym paliwie. Nic się nie stanie jeżeli zmienisz paliwo z 95 na 98 (sam próbowałem), jednak kopa lepszego ER-5 i tak mieć nie będzie od tego. Swego czasu wlewałem 98 do WSK 125 - silnik chodzi do dzisiaj.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Dzięki za odpowiedź :)
Jak się z nim spotkam to mu opowiem o tym ja tylko chciałem zapytać czy to możliwe i czy w Kawie tak może się stać :D Już wiem, że nie :)
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Malunek
Rowerzysta
Posty: 29
Rejestracja: 08 paź 2011, 16:13
Imię: Lena
Miejscowość: Grudziądz
Garnek: Nuvo Foul Plugs
Numer GG: 10053303

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Malunek »

Witam,

Mogę liczyć na podpowiedź odnośnie fajek i przewodów zapłonowych do kawy?

Znalazłam taką fajkę, będzie pasować?
http://v-moto.pl/pl/p/Fajka-NGK-XD05F/195

Może ktoś kupował też z sieci przewód do takich fajek, będę wdzięczna za podpowiedź, jaki to ma być przewód, bo jestem "zielona" w tych sprawach.

I jeszcze jedno pytanie:
Jakie dajecie filtry paliwa na przewodach? Jestem skłonna założyć takie cuda;)

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Zmierz oryginalną fajkę i będziesz wiedzieć czy pasuje. Fajka musi być odpowiednio długa by spokojnie sięgnęła do świecy.
Przewody można kupić na metry.
W fajce jest jakby śrubka (ostry gwint) na który wkręca się przewód i po robocie.

Co do filtrów, to musisz patrzeć na grubość złączek by pasowały na przewody paliwowe.
Na głównym przewodzie bez problemu da się zamontować. Z rezerwą jest gorzej bo brak miejsca, aczkolwiek komuś na forum udało się założyć filtr na przewodzie rezerwy.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Malunek
Rowerzysta
Posty: 29
Rejestracja: 08 paź 2011, 16:13
Imię: Lena
Miejscowość: Grudziądz
Garnek: Nuvo Foul Plugs
Numer GG: 10053303

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Malunek »

Dzięki za odpowiedź.
Fajkę zmierzę i porównam ale "na oko" widzę, że powinna być dobra.
A przewody nie muszą mieć jakiś konkretnych parametrów?

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ