Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Legwan1989 pisze:W weekend wzialem sie za sprawdzenie swiec ale zadnym kluczem niecdoszedlem ich. Poszukam na miescie a jak bie to na allegro. Tylko jaki rozmiar, 18 czy 19? Bo widzialem ze na forum roznie pisza
Nie masz oryginalnych narzędzi?
Na mój gust jest tam 18, ale nie mam jak tego sprawdzić teraz.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Legwan1989
Podawacz śrubek
Posty: 4
Rejestracja: 07 cze 2015, 23:52
Miejscowość: Słupsk

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Legwan1989 »

Dopiero przy probie wykrecenia swiecy zauwazyle ze w zestawie brakuje klucza do swiec
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

na 100 % klucz 18. W sklepie motoryzacyjnym kosztował mnie swojego czasu całe 8 zł.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jotto »

Ja kiedyś pożyczyłem z warsztatu nieopodal domu. Zostawiłem coś tam w zastaw. Ale myślę, że klucz do świec warto kupić.
Obrazek
Wieloryb26
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 04 lut 2015, 17:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Wieloryb26 »

Witam, mam zdecydowanie za duże napięcie ładowania. 19,2 V przy wyłączonych światłach i na 3.000 obrotów. Mechanik podpowiedział, że to pewnie regulator napięcia. Zamówiłem oryginalny Kawasaki, jednak po podpięciu jest to samo. Gdzie jeszcze mogę szukać winowajcy?

LWG.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Wieloryb26 pisze:Witam, mam zdecydowanie za duże napięcie ładowania. 19,2 V przy wyłączonych światłach i na 3.000 obrotów. Mechanik podpowiedział, że to pewnie regulator napięcia. Zamówiłem oryginalny Kawasaki, jednak po podpięciu jest to samo. Gdzie jeszcze mogę szukać winowajcy?

LWG.
Jesteś pewny, że to napięcie jest rzeczywiste? Bo 19.2V może spowodować już wybuch akumulatora, nie mówiąc o prawie natychmiastowym uszkodzeniu żarówek. Zmierz innym miernikiem na sam początek.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Wieloryb26
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 04 lut 2015, 17:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Wieloryb26 »

Kanc1erz pisze:
Wieloryb26 pisze:Witam, mam zdecydowanie za duże napięcie ładowania. 19,2 V przy wyłączonych światłach i na 3.000 obrotów. Mechanik podpowiedział, że to pewnie regulator napięcia. Zamówiłem oryginalny Kawasaki, jednak po podpięciu jest to samo. Gdzie jeszcze mogę szukać winowajcy?

LWG.
Jesteś pewny, że to napięcie jest rzeczywiste? Bo 19.2V może spowodować już wybuch akumulatora, nie mówiąc o prawie natychmiastowym uszkodzeniu żarówek. Zmierz innym miernikiem na sam początek.
Mechanior też myślał, że mam skopany miernik ale zmierzył swoim i również wyszło o wiele za dużo. Fakt, żarówki z przedniej lampy i od podświetlenia zegarów w pewnym momencie mi popadały. :/ A całe zamieszanie zaczęło się od szukania powodu dlaczego nowy akumulator po niecałych dwóch miesiącach mi się zasiarczył.
Dynia1991
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2016, 14:12
Miejscowość: Poznań

Kilka pytań Kawasaki ER5

Post autor: Dynia1991 »

Witam wszystkich na forum :)

Od 2 dni jestem posiadaczem ER5 z 2001 roku z przebiegiem 19tys. Jest to mój pierwszy motocykl, związku z tym mam kilka
pytań do was bardziej doświadczonych motocyklistów i użytkowników tego modelu. Poprzedni właściciel miał motocykl przez 2 sezony i zrobił nim 7tys km.
W 2014 roku kupił nowe opony, a w 2015 wymienił olej z filtrem, filtr powietrza i świece. To wszystko. Nie mial z nim problemów.

1. Pytanie co sie powinno przy takim przebiegu i przy takich wymianach przez ostatnie 2 lata zrobic ? Motocykl odpala bez problemów, fajnie chodzi, nie przerywa, mysle ze dobrze sie wkręca na obroty. Czy warto robic regulacje luzów zaworów, czyszczenie, synchronizacje gazników razem z nowymi filtrami i olejem plus płyn hamulcowy ?

2. Wydaje mi sie troche słaby przedni hamulce, klocki są ok, tarcza tez. Warto instalowac stalowy oplot ?

3. Cisnienie w przedniej oponie 2.2 bara w tylej 2.5 ?

4. Na co warto jeszcze zwrócic uwage ? Jakies dodatkowe rady ? Ile trzymac go na ssanie po odpaleniu zimnego silnika ?

5. Czy kranik moze byc na pozycji otwartej przez cały czas ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Remilo7
Motorowerzysta
Posty: 85
Rejestracja: 14 kwie 2015, 22:45
Imię: Paweł
Miejscowość: Opole
Garnek: HJC FG-17

Re: Kilka pytań Kawasaki ER5

Post autor: Remilo7 »

1. Z tego co mi wiadomo, zasada jest taka, że po kupnie nowego (używanego) motocykla zawsze wymienia się wszystkie płyny, czyli olej, hamulcowy, chłodniczy itd. Później to już najlepiej systematycznie tak jak zaleca to instrukcja. Filtr oleju do wymiany razem z olejem, resztę wystarczy przejrzeć, jak są w porządku to dobrze (filtr powietrza, świece). Zaworów i gaźników jak dobrze chodzi, to chyba nie ma co ruszać, ale profilaktycznie raz na ileś tysięcy km pewnie wypadałoby przegląd tam też zrobić.

2. Zdecydowanie tak. Duża różnica.

3. Zgadza się.

4. Ja ssanie włączam dosłownie na parę sekund i dalej jak już mi nie gaśnie, to zostawiam, żeby pochodził i się rozgrzał już bez ssania. W ciepłe dni ssania w ogóle nie używam.

5. Kranik w ER5 nie ma pozycji zamkniętej, to jest kranik podciśnieniowy. Są tylko 3 opcje: ON, rezerwa i PRI. Tego ostatniego używasz, żeby szybko zwiększyć ilość podawanego paliwa, np. jak motocykl długo stał nieużywany. Nie zostawiaj nigdy kranika na tej pozycji, bo zaleje Ci gaźniki. Czy tam świece :P
"Zawodowcy są przewidywalni, strzeż się amatorów"

Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Wieloryb26 pisze: Mechanior też myślał, że mam skopany miernik ale zmierzył swoim i również wyszło o wiele za dużo. Fakt, żarówki z przedniej lampy i od podświetlenia zegarów w pewnym momencie mi popadały. :/ A całe zamieszanie zaczęło się od szukania powodu dlaczego nowy akumulator po niecałych dwóch miesiącach mi się zasiarczył.
Przyczyną tak wysokiego napięcia jest uszkodzony stabilizator, napięcie trafiające na niego z alternatora po pierwsze jest przemienne, po drugie nieco wyższe niż 30V (chociaż to zależy od alternatora). Regulator jest tym klockiem, które zmienia je do poziomu zdatnego do użycia.
Mówiłeś, że wymieniałeś - był sprawny?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ