Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Pytania wszelkie

Post autor: radziorek15 »

Raczej nie były to oryginalne kawasaki, bo ja jak kupowałem to oryginalne kawy były po 160 zł/szt. , a zamiennik tourmax'a po 16zł/szt. Wiec pewnie sprzedali ci tourmax'y
er-5 + SV650S
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jotto »

A pewnie masz racje. Myslalem, ze jak w serwisie to oryginal. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Karcze_
Motorowerzysta
Posty: 56
Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
Imię: Karcześ
Miejscowość: Ostrołęka
Plecak: Adidas
Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Karcze_ »

Mam pytanie bo zdarzył mi się dość nietypowy problem, więc tak po zdjęciu baku chciałem zobaczyć czy wentylator działa, więc podłączyłem kabel od czujnika do aku do plus, a minus na masę i przygasały kontrolki od chłodnicy i oleju, ale wszystko było dobrze później już podłączyłem z powrotem i ją odpaliłem, ale jak zgasiłem to już się nie zapaliły i nie działają. Patrzyłem bezpieczniki i są okej. Co to może być ?
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bober15 »

A żarówki sprawdziłeś? Później włączę komputer to zobaczę schemat i postaram się powiedzieć coś więcej :-)
Dobra po przejrzeniu schematu wiatrak w żaden sposób nie łączy się z tymi żarówkami, ale sprawdziłbym jeszcze połączenie masy jeżeli przygasły podczas włączenia wentylatora, aczkolwiek mogło to być spowodowane znacznym spadkiem napięcia w akumulatorze. Przedstaw nam więcej faktów i informacji :)
Awatar użytkownika
Karcze_
Motorowerzysta
Posty: 56
Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
Imię: Karcześ
Miejscowość: Ostrołęka
Plecak: Adidas
Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Karcze_ »

Racja słabo naświetliłem mój problem :D To tak odłączyłem ten kabelek od czujnika na termostacie i plus podłączyłem do akumulatora(nie tego w moto) a minus dałem na masę w wtedy przygasły mi kontrolki. Wentylator nie zadziałam, bo zapewne coś źle podłączyłem , no ale jak odłączyłem od aku to kontrolki się zapaliły z powrotem, następnie odpaliłem ją odpaliłem to norma kontrolki zgasły, ale jak już ją zgasiłem to się nie zapaliły i nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki te co są pod siedzeniem i są dobre. Dodam, że chciałem wentylator tak na krótko sprawdzić, gdyż nigdy mi się nie włączył.
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bober15 »

Ten czujnik na obudowie termostatu odpowiada jedynie za kontrolę temperatury płynu. Czujnik włączając wentylator znajduje się przy chłodnicy po lewej stronie pod osłoną chłodnicy. A ten czujnik przy termostacie ma za zadanie zawrzeć obwód do masy co powoduje zapalenie się kontroli. Akumulator w moto był wtedy podpięty?
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Pytania wszelkie

Post autor: cici0201 »

Jeżeli chcesz sprawdzić działanie wentylatora to tak jak bober15 powiedział. Czujnik znajduję się po lewej stronie chłodnicy. Odpinasz złączę od czujnika i zwierasz styki. Możesz to zrobić bez włączania stacyjki, ponieważ wentylator jest podłączony bezpośrednio.

Jak dla mnie to ujebałeś diodę i przy okazji czujnik ciśnienia oleju ale mogę się mylić. Miernik do ręki i mierzymy :)
Awatar użytkownika
Karcze_
Motorowerzysta
Posty: 56
Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
Imię: Karcześ
Miejscowość: Ostrołęka
Plecak: Adidas
Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Karcze_ »

Okej dzięki to już wiem. ;) Teraz tak jak to posprawdzać i gdzie, bo już teraz się zamotałem :D
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Pytania wszelkie

Post autor: cici0201 »

Oczywiście zakładam, że bezpieczniki sprawdziłeś.
To na początek odepnij przewód od czujnika ciśnienia i zmierz jego rezystancję.
a kontrolka od luzu się świeci?
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bober15 »

Najpierw żarówki sprawdź. Jak miałeś 2 Aku i połączyłeś tak jak myślę, to wyszlo tak, że zrobiłeś szeregowe połączenie i na żarówki poszło 24v. Dioda nie powinna się spalić, a jeżeli już to było by ciągle przebicie. Bez tej diody kontroli tez powinny działać. O ile dobrze pamiętam to gdy czujnik ciśnienia oleju zewrze do masy to zaświecą się obie kontroli. Musiałbym zobaczyć schematy, bo ja mam elektrykę lekko zwaloną , wiec może inni użytkownicy się wypowiedzą.
ODPOWIEDZ