Ściąganie motocykla
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Ściąganie motocykla
Witam.
Proszę o poradę. Zakupiłem motocykl. Wymieniłem łożysko główki ramy przednią oponę. Zmieniłem też kierownicę na szerszą. Poprzednia była lekko zgięta z prawej strony. Zarówno przed naprawą jak i po motocykl lekko ściąga na prawo. Mechanik dokonując regulacji zaworów i wymieniając olej z filtrami oglądając ramę stwierdził, że nie nosi oznak dzwona. Przód skręcony i sprawdzony. Półka lagi proste. Tylko podnóżek pasażera od strony wydechu zgięty w stronę sprężyny amortyzatora. Widać, że tłumik zarysowany, więc motocykl leżał na prawej stronie. Co powoduje te ściąganie. Ktoś mi napisał, że pionowa główka ramy oraz wąskie opony przy małym impulsie mogą powodować to zjawisko. Mówią mi, że większość Kaw ma tendencje do schodzenia. Pomocy.
Proszę o poradę. Zakupiłem motocykl. Wymieniłem łożysko główki ramy przednią oponę. Zmieniłem też kierownicę na szerszą. Poprzednia była lekko zgięta z prawej strony. Zarówno przed naprawą jak i po motocykl lekko ściąga na prawo. Mechanik dokonując regulacji zaworów i wymieniając olej z filtrami oglądając ramę stwierdził, że nie nosi oznak dzwona. Przód skręcony i sprawdzony. Półka lagi proste. Tylko podnóżek pasażera od strony wydechu zgięty w stronę sprężyny amortyzatora. Widać, że tłumik zarysowany, więc motocykl leżał na prawej stronie. Co powoduje te ściąganie. Ktoś mi napisał, że pionowa główka ramy oraz wąskie opony przy małym impulsie mogą powodować to zjawisko. Mówią mi, że większość Kaw ma tendencje do schodzenia. Pomocy.
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Ściąganie motocykla
Znosi wyraźnie jak jedziesz czy jak puszczasz kierownicę tylko? Po puszczeniu kierownicy da się wybalansować ciałem żeby jechała prosto, czy nie ma na to szans?
Jeśli znosi mocno jeszcze kwestia ustawienia tylnego koła przychodzi mi do głowy.
To niebezpieczne, ale spróbuj czy na lewym pasie (przeciwnym) nie znosi na lewo
Ps. Ile za regulację zaworów bierze Twój mech.?
Jeśli znosi mocno jeszcze kwestia ustawienia tylnego koła przychodzi mi do głowy.
To niebezpieczne, ale spróbuj czy na lewym pasie (przeciwnym) nie znosi na lewo

Ps. Ile za regulację zaworów bierze Twój mech.?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Ściąganie motocykla
A mnie przychodzi kwestia wyważenia opony.
Jest też możliwe że ucierpiał amortyzator z prawej strony. sprawdź czy na tłumiku od wewnętrznej strony nie ma wgnieceń od amortyzatora. Możliwe że jest krzywy amor i wpływa to na balans ciałem (tył nie ugina się na amorach równomiernie)
Jest też możliwe że ucierpiał amortyzator z prawej strony. sprawdź czy na tłumiku od wewnętrznej strony nie ma wgnieceń od amortyzatora. Możliwe że jest krzywy amor i wpływa to na balans ciałem (tył nie ugina się na amorach równomiernie)

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Ściąganie motocykla
Powiem, że da się zrównoważyć efekt lekkiego bicia balansem ciała. Muszę jeszcze obejrzeć wydech od spodu - dobra myśl! Powiem, że jak przejadę linię na drugą stronę to ściąga w drugą lub jedzie prosto. Wydaje mi się, że przy większej szybkości efekt ściągania jest mniejszy! Trzymając kierownicę jedzie jak po sznurku. Opona nowa, koło wyważone. A co do ceny to wymiana kiery i wspawanie oryginalnych ciężarków, wymiana świec, opony przedniej, filtrów, oleju, naprawa podświetlenia zegarów, ponowne skręcenie przodu, regulacja zaworów z transportem pod dom 1930. Wykształcony mechanik pasjonata.
- K021
- Motocyklista
- Posty: 325
- Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
- Garnek: Shoei XR-1100
- Skype: k0210l
- Numer GG: 3051259
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ściąganie motocykla
Mi tez sciaga lekko w prawo mimo ze technicznie wszystko jest ok, moge balansowac cialem albo lekko sie wychylic i wtedy jedzie prosto. Jeden z naszych tez ma podobna sytuacje, rowniez sciaga w prawo. Moze niektore modele tak maja po prostu 

- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Ściąganie motocykla
raczej po krzywemu %-)Moze niektore modele tak maja po prostu
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Ściąganie motocykla
Może laga któraś przecieka, i jest nierówny poziom oleju?>
Re: Ściąganie motocykla
Powiem szczerze, że miałeś rację. Tłumik na wysokości sprężyny amortyzatora ma ewidentne ślady. Wgniecenie od wewnętrznej strony mogło być spowodowane tylko dobiciem komina do amora. Ciekawe czy można zamienić amortyzatory miejscami i czy da to efekt. Powiem, że ściąganie jest jakby minimalne. Jak jadę pod prąd to motocykl ściąga w drugą stronę. Lecz da się odczuć pewną tendencję do schodzenia w prawo. Nie wiem czy mam się tym przejmować. Gdy trzymam kierownicę to nic się negatywnego z motocyklem nie dzieje. Chociaż jestem początkującym motocyklistą i w zakrętach nie schodzę na kolano. Może przy większych prędkościach coś się ujawni?? Będąc na moim miejscu przejmowalibyście się tą sprawą? To mój pierwszy motocykl. Nie chcę dużo inwestować. Ale chce mieć wszystko sprawne. Kurcze coś nie chce mi się wierzyć, że tak wytrzymałe sprężyny w kontakcie z miękką blachą wydechu mogły ucierpieć. Pozdrawiam.DeFi pisze:A mnie przychodzi kwestia wyważenia opony.
Jest też możliwe że ucierpiał amortyzator z prawej strony. sprawdź czy na tłumiku od wewnętrznej strony nie ma wgnieceń od amortyzatora. Możliwe że jest krzywy amor i wpływa to na balans ciałem (tył nie ugina się na amorach równomiernie)
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Ściąganie motocykla
Powiem ci, że aktualnie mam prawy amor delikatnie skrzywiony i w zakrętach mam wrażenie że koło dziwnie lata. Na pewno nie daje to uczucia bezpieczeństwa.
Zamiana miejscami nic ci nie da, bo wtedy moto będzie znosiło w lewo. Jedynym wyjściem jest wymiana amortyzatorów.
Zamiana miejscami nic ci nie da, bo wtedy moto będzie znosiło w lewo. Jedynym wyjściem jest wymiana amortyzatorów.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- ŁOLES
- Motorowerzysta
- Posty: 69
- Rejestracja: 08 paź 2011, 17:57
- Imię: Krzysiek
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Aga
- Garnek: CABERG J1
- Telefon: 608278002
Re: Ściąganie motocykla
Mam pytanie odnośnie amortyzatorów czy można użyć np. od jawy 350 http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/jw61022 ... y+tyl.html , czy raczej oryginał ( który jest kosmicznie drogi) a z używkami to nie wiadomo na co się trafi . Widzę że Ania ma w swojej ER-ce jakieś inne, ciekawe od czego?