Witam, następujący problem się pojawił. Od jakiegoś czasu z "układu jezdnego" wydobywaja się jakieś dziwne zgrzyty. Oto objawy:
- zgrzyt przypomina dzwiek po przekreceniu pedalu w rowerze z rozwalonym lozyskiem.
- pojawia się, jak mi się wydaje, przy jednym pełnym obrocie zębatki(?), ale niezawsze.
- nasila się, jak mi się wydaje, przy pochylonym motocyklu
- silnik na wolnych obrotach chodzi gładko
- odgłos jest dosyć głośny, przy nieduzej prędkości słyszę go podczas jazdy
- problemu, jak mi się wydaje, nie ma, w momencie, gdy silnik jest jeszcze zimny.
- "uderzenia" odczuwa się na podnożkach.
Panowie, można zdiagnozowac problem na podstawie informacji, które wypisałem ?
Stukoty wydobywające się z układu jezdnego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: Stukoty wydobywające się z układu jezdnego
Podobne objawy maiłem u siebie i winowajcą był łańcuch. Nie zginał się w dwóch miejscach i początkowo strzelał/stukał jak się nagrzał. Potem cały czas. Sprawdź łańcuch, nasmaruj go. Podejrzewałbym też łożyska tylnego koła.
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Stukoty wydobywające się z układu jezdnego
Łańcuch może uderzać w wahacz od dołu. Wymieniałeś łańcuch czy cały czas fabryczny jest?

Re: Stukoty wydobywające się z układu jezdnego
Łancucha nie wymieniałem od kiedy posiadam moto. To mój drugi sezon.
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: Stukoty wydobywające się z układu jezdnego
Łańcuch nierównomiernie rozciągnął się po przejechaniu parę km postaw moto na centralkę i pokręć kołem. Zauważysz że w pewnej pozycji łańcuch jest zbyt naciągnięty co powoduje słyszalny zgrzyt.
Najlepszym wyjściem jest wymiana napędu ale możesz także porządnie go przesmarować i lekko poluźnić, po takim zabiegu zniknie piszczenie tzw objawy ale pacjent nadal będzie chory.
Najlepszym wyjściem jest wymiana napędu ale możesz także porządnie go przesmarować i lekko poluźnić, po takim zabiegu zniknie piszczenie tzw objawy ale pacjent nadal będzie chory.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???