Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Philips
Rowerzysta
Posty: 31
Rejestracja: 03 lip 2012, 00:30
Miejscowość: Warszawa
Garnek: AGV

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Philips »

Pytanie na szybko: Kupuję nowy bak do mojej erki, mam rocznik '99 ze wskaznikiem paliwa, czy są różne baki (w sensie bez i z czujnikiem?)? Czy moduł czujnika jest przekładalny/w każdym baku?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: lucek »

Baki sprzed liftu/po lifcie różnią się wlewem. Czujnik jest przedkładalny.
www.hangover.art.pl
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Czujnik przekładalny, ale są oczywiście baki z czujnikiem i bez niego. Bez czujnika były zaraz na początku produkcji. Jeśli kupisz bez czujnika, to automatycznie nie będziesz miał gdzie przełożyć swojego..Po lifcie różnie się faktycznie wlewem i kształtem,ale czujniki były już chyba zawsze.
Awatar użytkownika
Idziej
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2012, 01:09
Imię: Marek
Miejscowość: Warszawa
Plecak: brak
Garnek: uvex
Numer GG: 1616601

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Idziej »

Siema, mam takie pytanie, jaki macie prąd rozruchowy w waszych akumulatorach, albo czy wiecie chociaż jaki powinien być?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Na akumulatorze powinno być przynajmniej 12,8 V (wg serwisówki)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Prąd rozruchowy powinien wynosić coś koło 180 A, aczkolwiek to też zależnie od temperatury.
Awatar użytkownika
Idziej
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2012, 01:09
Imię: Marek
Miejscowość: Warszawa
Plecak: brak
Garnek: uvex
Numer GG: 1616601

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Idziej »

No to super bo mój ma 47A, więc nic dziwnego że nie ma siły kręcić. To jadę reklamować. Dzięki wielkie za info.
dawidek1991
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 24 paź 2012, 16:20
Miejscowość: Sandomierz
Numer GG: 3054892
Telefon: 665746021

Re: Pytania wszelkie

Post autor: dawidek1991 »

Witam! Czytałem bardzo ciekawy artykuł na scigacz.pl o zimowaniu. Wcześniej byłem zwolennikiem przepalania motorka w zimę, ale teraz gdy tak myśle.... A jakie jest Wasze zdanie?
Pisali też o wymianie oleju podczas zimowania, co zrobić gdy mój olej jest prawie nowy, przejechał zaledwie ok 500 km. Wlany jest castrol i filtr K&N
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Oj temat taki, że każdy ma inne zdanie. Wcześniej też byłem zwolennikiem przepalania, ale stwierdziłem, że jednak nie ma to sensu. Jeśli już odpalać to tak, żeby się chociaż przejechać, rozgrzać do normalnej temperatury pracy, ale myślę, że już można poczekać na wiosnę. W zeszłą zimę tak przepalałem, to potem miałem całe białe okienko od oleju, bo w środku było ciepło, na zewnątrz mroźno i woda się skraplała na ściankach silnika.
Co do wymiany oleju "w trakcie zimowania"-pomysł moim zdaniem idiotyczny. Skoro piszą, żeby nie przepalać, ale olej zmienić? Olej przy niższych temperaturach gęstnieje. Będziemy mieć problem, żeby nam cały spłynął. Potem wlewamy nowy i skąd będziemy wiedzieć czy już jest dobry poziom, skoro nie odpalimy sprzętu, żeby olej wszędzie dopłynął? (w tym do filtra). Z tego co wiem interwały wymian oleju są co 6000 km lub co rok. Ja stosuję zasadę co rok, przed sezonem(w sezonie robię jakieś 5000 km)Zawsze wtedy odpalam, przejadę się, rozgrzeję i wtedy przystępuję do wymiany (zawsze razem z filtrem. niby serwisówka mówi, żeby co drugą wymianę, ale myślę, że nie ma co oszczędzać 20 zł raz na rok). W Twojej sytuacji, kiedy olej jest rzeczywiście nowy to dałbym sobie spokój z wymianą.
Zakładam, że olej nie jest starszy niż rok? Skoro producent przewidział takie interwały wymian to nie widzę konieczności, żeby go zmieniać.
dawidek1991
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 24 paź 2012, 16:20
Miejscowość: Sandomierz
Numer GG: 3054892
Telefon: 665746021

Re: Pytania wszelkie

Post autor: dawidek1991 »

Nie olej był kupowany w tym roku jakoś w sierpniu. Ale olej wymieniał sprzedawca motorka i dlatego tak myślę. A regulację gaźników wraz z ustawieniem zaworó również robić dopiero na sezon?
ODPOWIEDZ