Wyjęcie stacyjki

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

grmi
Rowerzysta
Posty: 24
Rejestracja: 30 mar 2011, 18:13
Miejscowość: Rzeszów

Wyjęcie stacyjki

Post autor: grmi »

Witam
Czy ktoś wyjmował/odkręcał stacyjkę w ER-5 ? Przyglądam się temu od doły i wygląda mi, że są tam dwie (chyba) śruby jakieś odłamane, bez możliwości odkręcenia, zabezpieczone przed odkręceniem?
Pozdrawiam
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: piter3105 »

Z tego co kojarzę to ta stacyjka jest właśnie specjalnie zabezpieczona. Próbowaliśmy ją kiedyś wyciągnąć z kolegą, ale nie daliśmy rady, dopiero jakiś jego znajomy z serwisu kawasaki coś poradził. A w jakim celu chcesz ją wymontować?
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: lucek »

W środku to jest normalna śruba, tylko łeb ma "zerwany" (podobno tak robią w fabryce specjalnie) możesz ją czymś złapać i wykręcić, potem przykręcisz inną śrubą, nie ma problemu z dobraniem, chociaż nie pamiętam jaki to gwint.
www.hangover.art.pl
grmi
Rowerzysta
Posty: 24
Rejestracja: 30 mar 2011, 18:13
Miejscowość: Rzeszów

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: grmi »

Chcę się dokładnie przyjrzeć tym lutom od dołu. Poza tym moja chyba jest wyrobiona, mam dość często problemy z przekręceniem kluczyka. Zastanawiam się czy nie będę ją musiał kiedyś wymienić.

No właśnie tak mi to wyglądało (na zerwaną śrubę, pewnie dla zabezpieczenia albo uprzykrzenia życia złodziejowi). A odkręcał to ktoś bo nie ma tam za co złapać kombinerkami?
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: lucek »

Mi odkręcał to kolega, który malował motocykl, ale mówi że szczypcami (krokodylami) odkręcił.
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: DeFi »

Ja odkręcałem, ale miałem całe śruby :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: Wolf »

stacyjka jest przykręcona na zwykłego torxa z drążonym środkiem i oto cała tajemnica....;)
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: DeFi »

Ja mam przykręconą na śruby krzyżakowe (+)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
rez
Rowerzysta
Posty: 40
Rejestracja: 21 wrz 2011, 23:42
Miejscowość: Warszawa/ Katowice
Plecak: Aneta
Garnek: AGV K4

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: rez »

Jak nie miałem problemu z wykreceniem śrub bo ich w ogóle nie miałem:-) musiały wypaść przez drgania. Podczas wizyty w serwisie na regulacjach zaworów poprosiłem o śruby i stacyjka już tak nie lata :-)
bartas
Motorowerzysta
Posty: 60
Rejestracja: 21 kwie 2012, 17:45
Imię: Bartosz
Miejscowość: Lodz
Garnek: Astone RT1000
Telefon: 601358507

Re: Wyjęcie stacyjki

Post autor: bartas »

Ja ostatnio walczyłem ze stacyjką, bo zgubiłem kluczyk i musiałem ją wymontować celem dorobienia nowego. Problem okazał się poważniejszy bo miałem zablokowaną kierę.

Jeśli chodzi o mocowanie, to ja nie miałem problemu z wykręceniem śrub - jedna to był zwykły krzyżak, druga to chyba torx. Jeśli chodzi o ułamane łby śrub, to podobno niektóre stacyjki mają tak, że od nowości śruby wygladają standardowo, ale w momencie dokręcania część się wyłamuje, żeby nie można jej było potem zdemontować ot tak. Takie niby zabezpieczenie. Ile w tym prawdy nie wiem, tak szepnął mi kolega.

Jak się zdejmie całą konsolę z zegarami, to widać, że z kierownicy wychodzi taka obejma stalowa, która opasa stacyjkę. Oznacza to, że po odkręceniu śrub mocujących stacyjkę można wysunąć w dół, o ile oczywiście nie ma się zblokowanej kierownicy. Po zablokowaniu kierownicy nie można wysunąc stacyjki w dół, bo bolec blokaldy w chodzi w ramę. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że przepiłowałem tą stalową obejmę stacyjki, część odgiąłem, i próbowałem wypchnąć całą stacyjkę. Niestety bolec nie chcioał puścić, więc użyłem podstawowego narzędzia mechanika - młotka i śrubokręta. Otóz włożyłem śrubokręt w miejsce gdzie bolec blokaldy wchodzi w ramę, puknąłem delikatnie :omg: młotkiem i stacyjka wyskoczyła. Potem dogiąłem z powrotem obejmę stacyjki, samą stacyjkę zaniosłem do fachury, który dorobił mi do niej kluczyk, i po otworzeniu blokady w normalny sposób wsunąłem stacyjkę na swoje miejsce. Potem już z górki: podpięcie kostki, założenie zegarów i lampy (zdjąłem lampę, żeby mieć swobodniejszy dostęp dla młotka) i jak ktoś nie wie, to się nawet nie zorientuje, że coś grzebałem. Wszystko wygląda cacy, a co najważniejsze mam 2 kluczyki do swojego moto :)
ODPOWIEDZ