Nie odpala! Bardzo pilne

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Rakson
Motorowerzysta
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2012, 22:06
Imię: P.
Miejscowość: Łomża
Garnek: Vcan V100
Numer GG: 9391645
Kontakt:

Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Rakson »

Witam,
Korzystając z pięknej pogody wyprowadziłem dziś swoją maszynę.
Zamontowałem aku, dolałem 300ml denaturatu i....to był chyba mój błąd.
Odpalam na ssaniu, strasznie topornie, wreszcie odpalił. Pochodził 60sekund i zdechł. Znów odpaliłem, podkręciłem obroty tym pokrętłem przy kraniku, wskoczyła na 5k. Dym niemiłosierny, niebiesko-siwy. Jak z kosiary. Pochodził na ssaniu z 10minut więc chciałem już je wyłączyć po czym znów zdechł. I tak z 5 razy aż pojechałem na ssaniu. Czułem, że coś jest nie tak bo mozolnie się wkrecała w obroty a na dwójeczce od 5k w górę miała ogromny przyrost. Co ciekawe za każdym razem jak puszczałem gaz to padała na postoju. I tak w kółko, musiałem przegazowywać. A teraz uwaga!
Przejechałem 14km, zaglądam do baku a tam kurde ramę widać! Pół baku benzyny rozumiecie to? Był zatankowany pod korek. Pojechałem na stację, zalałem za 50zł pod korek. Czyli moja kawka pali 9litrów paliwa na 14 km. Nieźle. Odpalam. I kaplica. Ani na ssaniu ani na niczym. Wracałem do domu pchając po własnej ulicy. Prawdziwy przegrany. Co się dzieje z moim sprzętem panowie? Przy montażu aku pare razy strzeliły mi iskierki przez swoją nieuwagę, może to ma wpływ?
Przecież w zimę mi wszystko po sprawdzali, zapłaciłem 700zł a tu takie niespodzianki. Bardzo proszę o uwagi.
Pozdro
Obrazek
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Kamyk »

300ml? To duuzo, za duzo. Ja na bak w maluchu a tam wchodzilo cos ponad 20L jak nie wiecej wlewalem 50ml.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Rakson
Motorowerzysta
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2012, 22:06
Imię: P.
Miejscowość: Łomża
Garnek: Vcan V100
Numer GG: 9391645
Kontakt:

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Rakson »

Wiem, przedobrzyłem. Mam nadzieję, że nie tu leży przyczyna.
Są dwie opcje, albo ten denaturat, albo zassało syf z baku.
Teraz stał cały dzień, a pod nim suchutko. Parę razy zakręciłem rozrusznikiem i plama benzyny na ziemi :(
Obrazek
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Wolf »

A nie zawiesiły Ci się pływaki?Popukaj z boku po gaźnikach i zobacz czy będzie różnica.....
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
Rakson
Motorowerzysta
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2012, 22:06
Imię: P.
Miejscowość: Łomża
Garnek: Vcan V100
Numer GG: 9391645
Kontakt:

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Rakson »

Wolf pisze:A nie zawiesiły Ci się pływaki?Popukaj z boku po gaźnikach i zobacz czy będzie różnica.....
ironia?

-- 28 Lut 2012, 16:32 --

Jest podejrzenie, że padły uszczelniacze.....................
Obrazek
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Greku_ »

jakie uszczelniacze?
Wylej to paliwsko, wyczysc gazniki i sprawdz stan zaworkow iglicowych i polozenie plywaka, sprawdz kranik.
Awatar użytkownika
Rakson
Motorowerzysta
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2012, 22:06
Imię: P.
Miejscowość: Łomża
Garnek: Vcan V100
Numer GG: 9391645
Kontakt:

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Rakson »

Zassało syf z baku, smutek zażegnany, pozdro

ps. mialem 6 litrow wachy w silniku słownie: SZEŚĆ! ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: K021 »

Podlacze sie pod temat bo nie ma sensu zakladac nowego. Mi rowniez nie odpala moto, a sprawa wyglada tak:
Zanim wymienilem olej, swiece itd. moto mial pewne problemy z odpaleniem, dlugo krecil, ale w koncu zalapal, po chwili zgasl i znowu trzeba bylo chwile krecic zeby zapalil, z tym ze juz bylo w miare ok. dodam jeszcze ze po rozgrzaniu przy bardzo gwaltownym dodaniu gazu przez ulamek sekundy dusil sie, a potem bardzo ladnie wchodzil na obroty. Nie przejmowalem sie tym wszystkim za bardzo bo wszystko dzialo sie w dosc zimnym garazu, wiec zwalalem wszystko na temperature, tymbardziej ze kiedy silnik byl juz cieply moto odpalal na dotyk. Zaraz po wymianie swiec i oleju tez odpalilem moto zeby sprawdzic czy jest ok i tak jak wczesniej problemy byly ale dawal rade. To dzialo sie jakis tydzien temu, od tamtej pory nie odpalalem silnika.
Dzisiaj po wymianie reszty , zalozeniu lancucha i podladowaniu akumulatora probowalem odpalic moto i niestety.. kreci ale nie ma ochoty zapalic, a probowalem dosc dlugo.
Nie czyscilem jeszcze i nie synchronizowalem gaznikow, paliwo zalane mam to samo co wczesniej. Czy ktos moglby mi jakos pomoc ?
Awatar użytkownika
Rakson
Motorowerzysta
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2012, 22:06
Imię: P.
Miejscowość: Łomża
Garnek: Vcan V100
Numer GG: 9391645
Kontakt:

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: Rakson »

Pierwsza rada jaką usłyszałem od mechanika było odkręcenie korka oleju i sprawdzenie czy śmierdzi benzyną.
Obrazek
Awatar użytkownika
kaspar
Rowerzysta
Posty: 45
Rejestracja: 21 wrz 2011, 16:41
Imię: Kacper
Miejscowość: Szczecin
Garnek: Nolan N90 Classic
Numer GG: 2384966
Kontakt:

Re: Nie odpala! Bardzo pilne

Post autor: kaspar »

K021

Miałem to samo.

Prawdopodobnie zalało Ci silnik benzyną. Przepuszcza najprawdopodobniej kranik, grawitacyjnie benzyna z baku poszła w silnik. Sprawdź stan oleju w silniku i powąchaj korek. Jak masz wachę to czeka Cie wymiana oleju + filtra. Kranik możesz rozebrać i sprawdzić membranę, może jest zasyfiona. Złóż gp następnie, wsadź w jakieś imadełko i podepnij sobie jakieś rurki pod wyjście RES i ON, wlej w nie wachy i sprawdź czy w pozycji kranika na RES lub ON Ci nie przepuszcza kranik. (tylko w pozycji PRI powinno zasuwać grawitacyjnie, w pozycjach RES i ON membrana chodzi na podciśnienie) Dodatkowo sprawdź świece, bo od kręcenia pewnie są zalane. Warto też sprawdzić filtr powietrza i cały airbox, czy nie jest zalany. Jak jest to wyczyść a filtr powietrza niech odparuje na słońcu. Robota na jeden wieczór, ja sobie poradziłem i dzisiaj śmigałem ;) Kranik niestety musiałem wymienić...

Poniżej, zdjęcie mojego patentu na sprawdzanie kranika :rotfl:
Załączniki
patent.jpg
ODPOWIEDZ